سونی متهم به استفاده از تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی شد

سه‌شنبه 11 آذر 1404 - 16:02
مطالعه 2 دقیقه
جنگ تازه سونی با فروشندگان محصولات تقلبی پلی استیشن
سونـی به‌دلیل استفاده احتمالی از هنر تولید شده با هوش مصنوعی زیر ذره‌بین قرار گرفته است.
تبلیغات

در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از PushSquare، به‌تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد سونی در یک کمپین تبلیغاتی جدید، از تصاویر احتمالا تولید شده با هوش مصنوعی استفاده کرده است. خوشبختانه این موضوع به هیچ بازی اختصاص ندارد و مربوط به یک ادونت کلندر (Advent Calendar) است که ظاهراً بیشتر کاربران کانادایی، آلمانی، فرانسوی و هلندی را هدف قرار می‌دهد. تاکنون هیچ اشاره‌ای به این کمپین در حساب‌های اصلی پلی‌استیشن یا وبلاگ رسمی پلی استیشن دیده نشده است.

این تقویم ادونت یک ابزار بازاریابی ساده است که کاربران را به انجام فعالیت‌ها و نظرسنجی‌های کوتاه تشویق می‌کند. با تکمیل هر مرحله، بازیکنان بلیت‌هایی به‌دست می‌آورند که می‌توانند آن‌ها را در یک قرعه‌کشی خرج کنند؛ جایزه‌ی این قرعه‌کشی شامل یک کنترلر دوال‌سنس طرح بازی Ghost of Yotei یا اشتراک پلی استیشن پلاس سطح پرمیوم است.

اما کاربران هنگام شرکت در هر مرحله‌ی قرعه‌کشی، یک آواتار رایگان روزانه نیز دریافت می‌کنند؛ آواتارهایی که به‌نظر می‌رسد توسط هوش مصنوعی تولید شده باشند. تشخیص قطعی آثار تولید شده با هوش مصنوعی هر روز سخت‌تر می‌شود، اما این تصاویر نشانه‌هایی از ظاهر معمول آثار AI را دارند؛ بدون ایرادات واضح مثل انگشت‌های اضافی، اما حس و حال آشنایی دارند. واضح‌ترین سرنخ شاید نوشته‌های ژاپنی موجود در صحنه‌های سایبرپانکی باشد؛ نوشته‌هایی که عملاً شباهتی به حروف واقعی ژاپنی ندارند.

در مقایسه با نمونه‌های اخیر فعالیت‌های تبلیغاتی مبتنی بر AI در Call of Duty و Fortnite، این مورد چندان نگران‌کننده نیست؛ در نهایت یک رویداد تبلیغاتی ساده است. با‌این‌حال منتقدان معتقد هستند سونی روی انبوهی از کانسپت‌آرت‌های چشمگیر از ده‌ها فرنچایز اختصاصی خود نشسته است. بنابراین این سؤال مطرح می‌شود: آیا واقعاً لازم بود سراغ تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی برود؟ آیا بهتر نبود برخی از همان آثار هنری موجود را کراپ کرده و به‌عنوان آواتار در اختیار کاربران قرار دهد؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات