ردپای استفاده از هوش مصنوعی در فورتنایت دیده شده است

دوشنبه 10 آذر 1404 - 22:36
مطالعه 3 دقیقه
گلاید در چپتر اول فصل دوم بازی Fortnite OG
پای هوش مصنوعی به فورتنایت باز شده است؟ بازیکنان به برخی آثار هنری جدید مشکوک شده‌اند.
تبلیغات

در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از GamingBolt، در‌حالی‌که اپیک گیمز همچنان فصل جدید فورتنایت را با پشتیبانی بلندمدت پیش می‌برد، بحث‌هایی در انجمن‌های مختلف شکل گرفته که آیا بخشی از آثار هنری تازه‌ی بازی توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند یا خیر. در ساب‌ردیت Fortnite، یکی از کاربران با انتشار تصویری از یک پوستر داخل بازی پرسیده است: «آیا این پوستر چپتر 7 با هوش مصنوعی ساخته شده است؟»

دلیل اصلی این تردید، تعداد نامتوازن انگشت‌های پای موجود عجیب روی پوستر است؛ جایی که پای چپ در نمای نزدیک چهار انگشت دارد اما پای راست پنج انگشت. این نوع اشتباه معمولاً یکی از نشانه‌های رایج تولید تصویر توسط مدل‌های هوش مصنوعی است.

کاربر دیگری نیز در شبکه اجتماعی X درباره‌ی پوستر یک برنامه‌ی خیالی به نام Sauce Talk Talk Show سؤال مشابهی مطرح کرده است. میزبان این برنامه در پوستر سری شبیه گوجه‌فرنگی دارد و برخی کاربران معتقد هستند ظاهر بیش از حد ساده و تبلیغاتی تصویر، نشان‌دهنده‌ی تولید آن با AI است.

حتی یکی از آیتم‌های تزئینی فورتنایت مع یک اسپری مرتبط با مجموعه Back to the Future است نیز هدف چنین گمانی شده است. با‌این‌حال هنرمند سازنده‌ی این اسپری در اینستاگرام تأیید کرده که اثر توسط AI تولید نشده است. او توضیح داد که تنها برای ساخت پس‌زمینه از تصاویر ساعت‌ها به‌صورت کلاژ استفاده کرده و احتمال می‌دهد یکی از آن تصاویر ساعت‌ها ممکن است با AI ساخته شده باشد، اما خود اثر اصلی کاملاً دست‌ساز است.

او همچنین برای اثبات این موضوع، ویدیویی از لایه‌های پروکریت (Procreate) منتشر کرد که روند کامل ساخت تصویر را نشان می‌دهد. در طرف مقابل، اپیک گیمز هنوز درباره‌ی این موضوع اظهار نظر رسمی نکرده است. از آنجایی‌که فروشگاه Epic Games Store نیز توسعه‌دهندگان را به افشای استفاده از هوش مصنوعی ملزم نمی‌کند، طبیعتاً هیچ برچسب یا بیانیه‌ای درباره‌ی فورتنایت وجود ندارد.

جالب اینکه تیم سوئینی،، مدیرعامل Epic Games پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی موضع خود درباره‌ی AI را مشخص کرده و حتی موافقت کرده بود که استیم نباید برچسب ساخته‌شده با AI را برای هر بازی اجباری کند. او معتقد است این نوع افشاگری تنها برای نمایشگاه‌های هنری یا بازارهای فروش محتوای دیجیتال کاربرد دارد؛ جایی که تشخیص مالکیت معنوی اهمیت بالایی دارد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات