موفقیت Clair Obscur: Expedition 33 رویکرد سازندگان را تغییر نمی‌دهد

دوشنبه 10 آذر 1404 - 19:05
مطالعه 3 دقیقه
کاراکترهای کلیدی بازی Clair Obscur: Expedition 33
کارگردان خلاق Clair Obscur: Expedition 33 تاکید کرده است که موفقیت‌های این بازی باعث تغییرات اساسی در رویکرد استودیوی سازنده نخواهد شد.
تبلیغات

به نقل از گیمینگ‌بولت، بازی Clair Obscur: Expedition 33 به یکی از غافلگیری‌های بزرگ امسال تبدیل شد و اخیرا توانست در رویداد Golden Joystick Awards ۲۰۲۵ تمام جوایزی را که در آن‌ها نامزد شده بود کسب کند. حتی قبل از این موفقیت نیز بسیاری از طرفداران و صاحب‌نظران صنعت بازی اعتقاد داشتند که جایزه بهترین بازی سال به Clair Obscur: Expedition 33 اختصاص دارد.

حال گیوم بروش، کارگردان خلاق بازی در مصاحبه‌ جدیدش درباره تاثیر موفقیت‌های بازی Clair Obscur: Expedition 33 در رویکرد و عملکرد استودیوی سازنده صحبت کرده است. این کارگردان تاکید کرد که استودیو سندفال نه تنها تحت تاثیر این موفقیت مغرور نمی‌شود، بلکه همچنان به توسعه بازی‌ها و روایت داستان‌هایی که افراد را تحت تاثیر قرار دهند، ادامه خواهد داد.

بروش در این باره گفت: «من احساس می‌کنم که موفقیت‌های چشمگیر لزوما به معنی تغییرات اجباری نیست. کاری که ما در آینده انجام خواهیم داد، دنبال کردن همان هدفی است که از زمان شروع ساخت Clair Obscur: Expedition 33 در سر داشتیم. ما فقط به ساخت بازی‌هایی که واقعا صادقانه باشند، افراد را تحت تاثیر قرار دهند و احساسات آن‌ها را به شکل واقعی برانگیزند، خواهیم پرداخت. این همان هدفی است که در آینده دنبال می‌کنیم.»

با‌توجه‌به اینکه سندفال اینتراکتیو هم‌اکنون حدود ۳۰ کارمند دارد، بروش خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعداد نیروها وجود ندارد. بروش اعتقاد دارد که استودیو به عنوان یک تیم کوچک، اتحاد خوبی دارد و اعضا با یکدیگر ارتباط مناسبی برقرار کرده‌اند؛ بنابراین افزایش تعداد کارکنان در این مقطع زمانی غیرضروری است: «ما نمی‌خواهیم به‌عنوان یک شرکت بیش از حد رشد کنیم؛ زیرا به عنوان تیمی کوچک، عملکرد خوبی داریم و تمایل داریم تا به همین شکل باقی بمانیم. ما از این شرایط راضی هستیم، پس چرا تغییر کنیم؟»

بروش در ادامه توضیح داد با اینکه موفقیت‌های Clair Obscur: Expedition 33 تغییری در عملکرد و کارکنان سندفال اینتراکتیو ایجاد نمی‌کند، اما این استودیو از اشتباهات و تجربه‌هایی که در زمان توسعه بازی کسب کرد، نهایت بهره را خواهد برد. این کارگردان افزود که سازندگان در زمان توسعه اشتباهاتی را انجام دادند که باید در آینده از بروز آن‌ها جلوگیری شود. همچنین بار احساسی داستان روی بازیکن‌ها تاثیر زیادی داشت؛ بنابراین سازنده می‌تواند مجددا با جادوی روایت یک داستان احساسی به موفقیت‌های آینده دست یابد.

کارگردان خلاق Clair Obscur: Expedition 33 توضیح داد: « قابل توجه‌ترین چیز برای ما و پاداش واقعی قلب‌های ما، واکنش احساسی بازیکن به سرنوشت شخصیت‌های داستان است. اینکه بازیکن‌ها چقدر با شخصیت‌ها همذات‌پنداری دارند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا از شرایط دشوار عبور کنند، همان دلیلی است که هنر به وجود آمده است. هنر برای برانگیختن یک واکنش احساسی و تحت تاثیر قرار دادن افراد استفاده می‌شود و این همان کاری است که ما می‌خواهیم آن را ادامه دهیم.»

بروش در پایان درباره اینکه استودیو انتظار این سطح بالا از استقبال بازیکن‌ها و موفقیت را برای بازی Clair Obscur: Expedition 33 نداشت، صحبت کرد و گفت که استودیو روی ایده توسعه یک بازی سرگرم‌کننده و جذاب تمرکز کرده بود و روی اینکه قرار است تا چه اندازه بزرگ و موفق باشد، تمرکزی نداشت: «فکر می‌کنم که افراد واقعاً متوجه نیستند که Clair Obscur: Expedition 33 از ابتدا قرار نبود بزرگ باشد و اکنون تا این حد بزرگ شده است. فکر می‌کنم که همه ما هم همین تصور را داشتیم و فقط می‌خواستیم یک بازی سرگرم‌کننده بسازیم. هیچکس انتظار اتفاقی که اکنون افتاده است را نداشت.»

بازی Clair Obscur: Expedition 33 برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات