بازی لغو شده Dead Rising 5 قرار بود دشمنان متنوعی داشته باشد

جمعه 7 آذر 1404 - 23:01
مطالعه 3 دقیقه
رویارویی با زامبی‌ها در بازی Dead Rising
یکی از توسعه‌دهندگان بازی لغو شده Dead Rising 5 به تنوع بالای دشمنان، مینی باس‌ها و باس‌فایت‌های آن اشاره کرد.
تبلیغات

در‌حالی‌که شرکت کپکام در سال‌های گذشته مجموعه Dead Rising خود را به فراموشی سپرده و شاهد انتشار نسخه جدیدی برای آن نبودیم، اما عرضه Dead Rising Deluxe Remaster در سال گذشته کمی طرفداران را امیدوار کرد. لازم به ذکر است که کپکام در گذشته مشغول ساخت نسخه جدید مجموعه Dead Rising بوده، اما آن را لغو کرده است.

به نقل از گیمینگ‌بولت اخیرا ماری میروال، توسعه‌دهنده کهنه‌کار و باتجربه صنعت بازی، در مصاحبه جدیدش درباره بازی‌های لغو شده گذشته از جمله پنجمین نسخه اصلی سری Dead Rising که با آنریل انجین ۵ در حال توسعه بوده است، صحبت کرد. میروال که در زمان توسعه Dead Rising 5 عضوی از تیم طراحی و خلق NPC بوده است، به جاه‌طلبی سازندگان برای ارائه دشمنان متنوع از زامبی‌های معمولی گرفته تا دشمنانی باهوش‌تر و تهدیدآمیز اشاره کرد و گفت:

«چیزی که درباره بازی لغو شده Dead Rising 5 دوست داشتم، این بود که در تیم طراحی NPC حاضر بودم؛ بنابراین تمام مبارزات بازیکن با زامبی‌ها و باس‌ها را شخصا انجام می‌دادم. من عاشق طراحی دشمنان متنوع با قدرت‌های رده‌بندی شده بودم. در بازی زامبی‌های معمولی را داشتیم که خیلی باهوش نبودند، اما کشتن آن‌ها جذاب بود. همچنین دشمنانی هوشمند و حتی کمی باهوش‌تر هم داشتیم.»

میروال خاطرنشان کرد که دشمنان در بازی Dead Rising 5 از نظر قدرت رده‌بندی می‌شدند که از زامبی‌ معمولی شروع می‌شد تا دشمنان زره‌پوش، مینی باس‌ها و باس‌فایت اصلی ادامه پیدا می‌کرد: «ما در 5 Dead Rising دشمنان معمولی در تعداد بالا را داشتیم. سپس زامبی‌های زره‌پوش اضافه می‌شدند و شاهد مینی‌باس‌های قدرتمندتر بودیم. با اینکه وجود باس‌ها در سری Dead Rising خیلی رایج نیست، اما طراحی و گنجاندن آن‌ها در بازی خیلی سرگرم‌کننده بود. ما آن‌ها را به شکلی طراحی کرده بودیم که بازیکن بتواند در هر زمان از دست آن‌ها فرار کند. آن‌ها به نقشه و منطقه محل حضورشان محدود و وابسته نبودند؛ زیرا توانایی حرکت در جهان بازی را داشتند».

میروال در ادامه خاطرنشان کرد که مبارزه با باس‌ها در بازی Dead Rising 5 قرار بود بسیار حماسی باشند؛ برای مثال در یکی از باس‌فایت‌ها، بازیکن در برابر غولی قرار می‌گرفت که در یک معبد قرار داشت و مبارزه با این غول در نهایت منجر به تخریب تدریجی معبد می‌شد. همچنین قرار بود تا باس‌ها در طول مبارزه عصبانی‌تر شوند و بازیکن را با حمله‌های جدید غافلگیر کنند.

میروال افزود: «این بازی شامل بزرگترین باس‌هایی بود که من تا آن زمان طراحی کرده بودم. این باس‌ها میدان نبرد منحصر به فرد خود را داشتند. مبارزه با یک باس در یک معبد جریان داشت که به تدریج در حال فرو ریختن بود. هرچه مبارزه شدیدتر می‌شد، سرعت تخریب معبد هم افزایش می‌یافت. همچنین باس‌ با دریافت آسیب بیشتر، عصبانی‌تر می‌شد. ما واقعا طیف گسترده و متنوعی از دشمنان را داشتیم. کار کردن روی این بازی واقعا سرگرم‌کننده بود و من ناراحت هستم که هیچگاه عرضه نشد.»

بااینکه کپکام توسعه بازی Dead Rising 5 را کنار گذاشت، اما در سال گذشته بازی Dead Rising Deluxe Remaster را برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر کرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات