بازی The Blood of Dawnwalker آزادیعمل فوقالعادهای دارد
استودیو Rebel Wolves که توسط توسعهدهندگان ارشد سابق The Witcher تاسیس شده است، توسعه بازی The Blood of Dawnwalker را پیش میبرد و قصد دارد تا آن را به یکی از برترین و جاهطلبانهترین آثار نقشآفرینی تبدیل کند؛ بنابراین از مقایسه آن با آثار برتر مدرن و کلاسیک این سبک ترسی ندارد. رسانه گیمینگبولت نوشته است که کنراد توماسکوویچ، کارگردان بازی، در مصاحبه اخیرش درباره ویژگیهای نقشآفرینی و سطح آزادی عمل بازیکن در پیش بردن ماموریتها گفتگو کرده و آن را با برخی از غولهای سبک نقشآفرینی مقایسه کرده است.
توماسکوویچ خاطرنشان کرد که ساختار اصلی گیمپلی The Blood of Dawnwalker به گونهای طراحی شده است تا بازیکنها تنها درگیر یک ماموریت اصلی برای دنبال کردن نباشند و در عوض میتوانند تا همزمان انواع مختلفی از ماموریتها را پیش ببرند و اطلاعاتی را برای انجام ماموریت کلیتر کسب کنند. این طراحی به بازیکن آزادی عمل میدهد تا خودش تصمیم بگیرد که مستقیم به سمت محل هدف اصلی برود یا حتی آن را به زمان دیگری موکول کند. مورد دوم به بازیکن امکان میدهد تا از چند روش به هدف اصلی خود نزدیکتر شود؛ برای مثال میتواند قدرت خود را افزایش دهد یا ماموریتهای جانبی بیشتری را برای تقویت احتمال پیروزی در ماموریت اصلی را کامل کند.
کارگردان توضیح داد که تعداد بالای گزینههای ارائه شده به بازیکن نشاندهنده تلاش استودیو برای ارائه آزادی عمل گسترده در تصمیمگیریهای گیمپلی است که اغلب فقط در بازیهای نقشآفرینی رومیزی دیده میشوند: «در بازی فقط ماموریتهای اصلی با مسیر ثابت وجود ندارند، بلکه این شما هستید که مسیر تجربه خود از رویارویی با هر هدف را شکل میدهید. شما محل قرار داشتن دشمن را میدانید و میتوانید تا هر زمان که خواستید، به آنجا حمله کنید.
این به خودتان بستگی دارد که این کار را به تنهایی انجام دهید یا با صرف زمان بیشتر به ارتقای قدرتها، پیدا کردن آیتمهای کاربردی، انجام چند ماموریت جانبی برای تضعیف موقعیت دشمن و پیدا کردن متحدان برای کمک به کشتن آن بپردازید. ما میخواهیم تا آزادی عمل در تصمیمگیری بازیهای ویدیویی را به بازیهای نقشآفرینی رومیزی نزدیکتر کنیم و به شما آزادی عملی که میخواهید را بدهیم.»
توماسکوویچ در پاسخ به سوالی درباره مقایسه آزادی عمل بازی The Blood of Dawnwalker با آثار برتر نقشآفرینی نظیر Kingdom Come: Deliverance از استودیو وارهورس تاکید کرد که این مثال خوبی است، اما مثالهای نزدیکتر آن بازیهای کلاسیک سری Fallout هستند که توسط Interplay در دهه ۱۹۹۰ توسعه داده شدند. در دو نسخه اول این مجموعه، هدف نهایی از همان ابتدا به بازیکن گفته میشد و این به خودش بستگی داشت تا با آزادی عملش در جهان اکتشاف کند و قدرت خود را به روشهای مخلف گسترش دهد.
کارگردان افزود: «Kingdom Come: Deliverance مثال بدی نیست، اما این مجموعه شامل یک کمپین داستانی و ماموریتهای اصلی است که بازیکن را هدایت میکنند. در بازی ما این شرایط متفاوت است. The Blood of Dawnwalker در این زمینه بیشتر شبیه بازیهای اول و دوم Fallout است؛ تجربههایی که شما یک هدف نهایی و مشخص دارید، اما همه چیز اختیاری است و تصمیمها به عهده خود شما هستند. شما در جهان بازی سفر میکنید و تصمیم میگیرید که در هر موقعیت چه کاری بکنید. هیچ ماموریت اصلی ثابتی وجود ندارد.»
بازی Blood of Dawnwalker برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در سال ۲۰۲۶ منتشر میشود.