ضرر چند ده میلیون دلاری بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

جمعه 7 آذر 1404 - 12:48
مطالعه 2 دقیقه
یکی از شخصیت‌های بازی Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 با ساطور
دنباله بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines که پس از چند تاخیر به بازار عرضه شد، همچنان به سودآوری نرسیده است.
تبلیغات

باتوجه‌به اینکه اولین بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines با استقبال بسیار خوب بازیکن‌ها مواجه شد، وقتی که شرکت پارادوکس اینتراکتیو از دنباله آن رونمایی کرد، موجی از هیجان بین طرفداران آن شکل گرفت. با این حال هیجان رونمایی این دنباله به ناامیدی بزرگی تبدیل شده است؛ زیرا توسعه بازی با مشکلات زیاد پیش رفت و چند تاخیر در زمان عرضه آن رخ داد.

در نهایت Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 ماه گذشته به بازار عرضه شد، اما بازخوردهای ضد و نقیضی از بازیکن‌ها دریافت کرد. بیشتر طرفداران اعتقاد دارند که این دنباله موفق نشده است تا از جادوی خاص بازی اول بهره ببرد و آن را تکرار کند. حال پارادوکس اینتراکتیو شکست ناامیدکننده این بازی را بر عهده گرفته و خبر از ضرر ۳۷ میلیون دلاری خود داده است.

به نوشته Tech4Gamers، ناشر در جدیدترین گزارش مالی خود خاطرنشان کرد که ضرر ۳۷ میلیون دلاری از عملکرد ضعیف بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 در ارزش سرمایه تاثیر منفی خود را گذاشته و در زمان تولید به مرور انباشته شده است. همچنین اهداف پیش‌بینی شده ناشر برای این بازی بسیار بالاتر از نتیجه کنونی بوده‌اند، اما فروش آن حتی به انتظارات نزدیک هم نشده است.

با این حال ناشر به به جای سرزنش توسعه‌دهندگان بازی یعنی تیم The Chinese Room، خود را مسئول این شکست دانسته است. این مجموعه در سال ۲۰۱۵ توسط پارادوکس اینتراکتیو خریداری شد تا توسعه جدیدترین نسخه آن را استودیو Hardsuit Labs برعهده بگیرد. در ابتدا قرار بود تا بازی جدید در سال ۲۰۲۰ منتشر شود، اما این استودیو از تولید پروژه کنار گذاشته شد؛ زیرا ناشر به این نتیجه رسید که تیم Hardsuit Labs توانایی گسترش دامنه جاه‌طلبانه بازی را ندارد.

سپس استودیو The Chinese Room در سال ۲۰۲۱ مسئولیت پروژه را بر عهده گرفت و پس از گذراندن یک چرخه توسعه طولانی همراه با چند تاخیر، در نهایت این بازی را در ماه اکتبر عرضه کرد. نمرات منتقدان و بازخورد بازیکن‌ها نشان می‌دهند که Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 در ارائه تجربه‌ای که انتظار می‌رفت، ناکام بوده است. بااین‌حال توسعه‌دهنده برای پشتیبانی پس از عرضه به خصوص با دو بسته الحاقی بزرگ برنامه دارد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات