سازنده Gears Tactics بازیسازان بیشتری را اخراج میکند
در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از اینسایدرگیمینگ، استودیو بریتانیایی Splash Damage، سازنده آثاری مانند Gears Tactics و Star Wars: Hunters اعلام کرده که دور تازهای از تعدیل نیرو را آغاز کرده است؛ اقدامی که به گفته شرکت، میتواند تمام بخشهای استودیو را تحت تأثیر قرار دهد. این تصمیم تنها دو ماه پس از آن صورت میگیرد که Splash Damage از مالکیت تنسنت خارج شد و به گروهی ناشناس از سرمایهگذاران خصوصی واگذار شد.
Splash Damage در بیانیهای رسمی اعلام کرد که وارد یک «فرایند مشاوره در سطح استودیو» شده است؛ فرایندی که تمامی نقشها و واحدها را شامل میشود. به گفته شرکت، این گام دشوار اما ضروری است تا استودیو بتواند «در بازاری که بهشدت چالشبرانگیز شده، چابک و سازگار بماند». این دومین موج تعدیل نیرو در سال جاری است. اوایل سال، پس از لغو کامل پروژه Transformers: Reactivate، استودیو اعلام کرده بود که نیاز دارد برای تمرکز روی پروژههای دیگر، ابعاد خود را کوچکتر کند.
از جمله پروژههایی که طی این مدت در کانون توجه استودیو قرار داشت، Star Wars: Hunters بود؛ عنوانی که ابتدا در ژوئن ۲۰۲۴ روی موبایل عرضه شد و سپس در ژانویه ۲۰۲۵ در قالب Early Access برای پی سی منتشر شد. بااینحال تنها دو ماه بعد نسخه پی سی بازی Star Wars: Hunters لغو و بازی در نهایت در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۵ بهطور کامل تعطیل شد.
Splash Damage در پایان بیانیه خود تأکید کرد تمام گزینههای ممکن برای حفظ بیشترین تعداد نیرو را بررسی خواهد کرد و در عین حال به افرادی که ناچار به ترک استودیو میشوند، حمایت لازم را ارائه خواهد داد. به گفته شرکت، «میدانیم چنین تغییراتی دشوار و احساسی هستند و تلاش میکنیم این مسیر را با صداقت و مراقبت طی کنیم.»
Splash Damage که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شده، علاوهبر توسعه آثار مستقل، در همکاری با استودیوهای بزرگ نیز سابقه طولانی از جمله حضور در ساخت بازی Gears of War 4، بازی Gears 5، بازی Halo: The Master Chief Collection و بازی Doom 3 دارد. این استودیو اکنون روی یک بازی بقا با ساختار جهانباز به نام Project Astrid کار میکند؛ پروژهای که از زمان معرفی در سال ۲۰۲۳ تاکنون بهروزرسانی جدیدی دریافت نکرده است.