ساخت بازی فوتبالی جدید فیفا سرعت بیشتری گرفت
در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از اینسایدرگیمینگ، اینکه 2K وارد رقابت فوتبال شود، میتواند بازار را دگرگون کند. سالها است EA بدون رقیب جدی در این حوزه یکهتازی میکند و حتی پس از تغییر برند سری به EA Sports FC هم وضعیت چندان تغییر نکرد. حالا ارتقای شغلی یکی از مدیران 2K، موج تازهای از حدس و گمانها را ایجاد کرده است.
Take-Two در ماههای گذشته چندان هم در برابر شایعات مربوط به همکاری احتمالی با FIFA یا ساخت یک بازی فوتبال توسط 2K سکوت نکرده است. حتی برخی از توسعهدهندگان EA FC 25 نیز تهدید احتمالی FIFA 2K را چندان جدی نگرفتهاند. بااینحال مدتی است خبر رسمی منتشر نشده است، اما کمی کندوکاو در مسیر شغلی یک مدیر کلیدی نکات جالبی را روشن میکند.
مت مککی بیش از چهار سال در EA فعالیت داشت و از مدیر ارشد بازاریابی جهانی فیفا به مدیر برند جهانی این مجموعه رسید. او پس از آن سمتهای بزرگی در نایکی، کمیته بینالمللی المپیک و منچستریونایتد بر عهده گرفت. اما حدود یک سال پیش، همکاری خود را با 2K بهعنوان مشاور استراتژیک آغاز کرد.
این روند طولانی نشد. مککی خیلی زود به سمت معاون بازاریابی ارتقا یافت. طبق گزارش FootballGamingZone، او در تاریخ ۲۵ نوامبر (۴ آذر) با یک پست لینکدین توجهها را جلب کرد: «هیجانزدهام که فصل جدیدی از کارم را بهعنوان معاون بازاریابی در 2K آغاز میکنم. داریم یک تیم درجهیک تشکیل میدهیم تا چشمانداز بیقید و شرطمان برای بلاکباستر ورزشی بعدی 2K را تحقق بدهیم.»
در حال حاضر InsiderGaming تأکید میکند این موضوع بهمعنای ساخت قطعی یک بازی فوتبال توسط 2K نیست. اما حضور یک مدیر باسابقه در مجموعه FIFA، آن هم در چنین نقش کلیدی و با اشاره مستقیم به «بلاکباستر ورزشی بعدی»، بیشک نمیتواند تصادفی باشد و توجهها را به سمت پروژهای احتمالی در سبک فوتبال جلب نمیکند.