کارگردان سابق جی تی ای و رد دد: هوش مصنوعی برای گیمینگ مفید نیست
به نقل از اینسایدرگیمینگ، دن هاوزر، یکی از بنیانگذاران راکاستار گیمز و کارگردان سابق جی تی ای و Red Dead این روزها برای تبلیغ کتاب جدیدش در رسانهها حضور پررنگی دارد و همانطور که انتظار میرود پرسشهای مرتبط با بازیسازی و بهویژه هوش مصنوعی همواره در گفتگوها مطرح میشوند. هاوزر در جدیدترین صحبتهایش درباره نقش AI در صنعت بازی، استفاده خودش از آن در بازی تازه استودیو Absurd Ventures و همچنین محدودیتهایی که این فناوری هنوز دارد، صحبت کرده است.
هاوزر در برنامه Sunday Brunch زمانی که درباره استفاده از هوش مصنوعی در بازی جدیدش سؤال شد، کاملاً صریح پاسخ داد و تأکید کرد که نباید تصور کرد AI همه مشکلات را حل میکند. او گفت: «ما در حال آزمایش استفاده از هوش مصنوعی هستیم اما واقعیت این است که این فناوری هنوز آنقدرها که بعضی شرکتها ادعا میکنند مفید نیست. قرار نیست همه مشکلات را حل کند.»
وقتی از او درباره سرعت پیشرفت هوش مصنوعی پرسیده شد، توضیح داد که این فناوری در برخی حوزهها پیشرفت سریعی دارد اما در بسیاری از بخشها هنوز کاری از پیش نمیبرد:
«در بعضی زمینهها بله، AI خیلی سریعتر از قبل پیش میرود. اما در مجموعه گستردهای از کارهایی که ما در بازیسازی به آنها نیاز داریم، هوش مصنوعی فقط برخی وظایف را خوب انجام میدهد و از انجام بسیاری از کارهای دیگر ناتوان است. بعضیها ادعا میکنند هوش مصنوعی میتواند همه مشکلات را حل کند اما واقعیت این است که هنوز نمیتواند. تا جایی که میدانم، AI در حال حاضر بیشتر یک اصطلاح کلی برای آینده علم محاسبات است و بسیاری از چیزهایی که میگویند هنوز عملی نشده است. شاید اگر همه پولمان را خرج آن کنیم، در آینده بتواند انجامشان بدهد.»
کتاب جدید دن هاوزر با عنوان A Better Paradise منتشر شده ست؛ اثری که موضوع آن کاملاً متناسب با دغدغههای امروز است: داستانی درباره هوش مصنوعی و توسعهدهندهای که در تلاش است بازی کاملی بسازد. هاوزر با این اظهارنظرها بار دیگر یادآوری کرده که حتی کسانی که در خط مقدم صنعت بازی حضور دارند، نگاه واقعگرایانهتری نسبت به تواناییهای فعلی AI دارند؛ فناوریای که همچنان بحثبرانگیزترین موضوع روز صنعت بازیهای ویدیویی است.