ویچر ۴ از بالدرز گیت ۳ الهام میگیرد، اما مسیر خودش را میرود
نوآوری در هر سبک موضوعی پیچیده و گاه چالشبرانگیز است. وقتی اثری موفق مانند Baldur’s Gate 3 عرضه میشود، بسیاری از توسعهدهندگان وسوسه میشوند تا تجربهای مشابه خلق کنند.
بااینحال میشاو ناواکوسکی، مدیرعامل مشترک سیدی پراجکت تأکید کرد که موفقیت بازی Baldur’s Gate 3 مسیر این استودیو را تغییر نخواهد داد: «بازی Baldur’s Gate 3 در بسیاری از زمینهها الهامبخش ما بود، اما هنوز به همان مسیری ادامه میدهیم که با ویچر ۳ و سایبرپانک آغاز کردیم. نمیخواهیم فقط یک بازی دیگر شبیه آنها صرفا با گرافیک بهتر بسازیم. هدف ما نوآوری است.»
میشاو ناواکوسکی برای رفع هرگونه سوءتفاهم گفت که استودیو CD Projekt RED قطعا قصد ندارد «اثری شبیه به ساخته لاریان بسازد، اما درسهایی برای آموختن از این بازی وجود دارد: «بسیاری از جنبههای تعاملشان با جهان و تأثیراتی که ایجاد میکند، بدون شک الهامبخش ما بوده است.»
میشاو ناواکوسکی گفت در مقطعی تصمیم گرفته شد تمرکز روی تولید «پروژههای اصلی» باشد و نه اسپینآفها: «شاید این رویکرد در آینده تغییر کند، اما فعلا نمیخواهیم از این مسیر فاصله بگیریم.»
سیدی پراجکت مشغول توسعه ویچر ۴ با استفاده از آنریل انجین ۵ است. پیوتر نیلوبوویچ، مدیر مالی سیدی پراجکت اعلام کرده است که این بازی تا سال ۲۰۲۷ آماده انتشار نخواهد بود.