هیتمن باعث شد بازی 007: First Light ساختار اپیزودیک نداشته باشد

دوشنبه 3 آذر 1404 - 22:33
مطالعه 2 دقیقه
حضور جیمز باند در پوستر بازی 007: First Light
مدیرعامل استودیوی سازنده 007: First Light از چالش‌ها و درس‌های مدل اپیزودیک می‌گوید.
تبلیغات

هاکان آبرک، مدیرعامل آی‌او اینتراکتیو در گفت‌وگویی تازه درباره تجربه‌هایی سخن گفته که این استودیو پس از ساخت سه‌گانه مدرن Hitman به‌دست آورده است؛ مجموعه‌ای که نخستین قسمت آن در سال ۲۰۱۶ و با ساختاری اپیزودیک منتشر شد. به‌گزارش گیمینگ‌بولت و در مصاحبه با رسانه GamesIndustry.biz، آبرک در پاسخ به پرسشی درباره موج تازه توجه‌ها به انتشار اپیزودیک که با موفقیت Dispatch دوباره مطرح شده توضیح می‌دهد که استودیو شاید زودتر از زمان مناسب سراغ این مدل رفته بود؛ هرچند تاکید می‌کند شرایط Hitman با آثار داستان‌محور تفاوت اساسی دارد.

او توضیح می‌دهد که مراحل Hitman معمولا چنان پیچیده و چندلایه طراحی می‌شوند که می‌توانند برای ساعت‌ها بازیکن را درگیر کنند. از نگاه او، هرچند Dispatch هم به‌لطف شاخه‌های داستانی امکان تجربه‌ دوباره دارد، اما سطح تکرارپذیری آن با هیتمن قابل مقایسه نیست. نتیجه نیز از نظر او کاملا روشن است: «وقتی هر اپیزود محتوای کم‌تری برای تجربه‌ دوباره دارد، تیم توسعه‌دهنده مجبور می‌شود قسمت‌های بعدی را با سرعت بیشتری منتشر کند.»

آبرک با لحنی شوخ‌طبعانه اضافه می‌کند: «خودم هم دارم Dispatch را بازی می‌کنم و احتمالا نصف دنیا همین حالا مشغولش هستند. بازی فوق‌العاده‌ای است؛ اما خب کمی با کار ما فرق دارد.» آبرک در ادامه به ارزش بازی‌های کوتاه‌تر اشاره می‌کند و می‌گوید که لزومی ندارد همه آثار ۱۰ها ساعت محتوا داشته باشند. به باور او، بازی‌ها می‌توانند از سریال‌های کوتاهی الهام بگیرند که داستانی کامل را در ۶ قسمت یا کمتر روایت می‌کنند.

استودیوی دانمارکی آی‌او اینتراکتیو پس از Hitman نسخه ۲۰۱۶، در ساخت Hitman 2 و Hitman 3 از مدل اپیزودیک فاصله گرفت؛ هرچند با محتواهای دوره‌ای مانند Elusive Targets تا حدی همان حال‌وهوا را حفظ کرد. این شرکت هم‌اکنون روی بازی 007: First Light کار می‌کند؛ پروژه‌ای بدون ساختار اپیزودیک که قرار است یک‌جا و کامل منتشر شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و دیدگاه‌های خود را در این‌باره با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات