کارگردان سابق راک استار: هیچکس منتظر بازی GTA 3 نبود
به نقل از GamingBolt، دن هاوزر، یکی از بنیانگذاران راک استار گیمز و چهره اصلی پشت مجموعه Grand Theft Auto، در مصاحبهای جدید درباره تأثیر GTA 3 و حالوهوای استودیو هنگام ساخت این اثر صحبت کرده است. هاوزر که مهمان برنامه Sunday Brunch بوده است، توضیح میدهد که در زمان توسعه جی تی ای ۳، وضعیت مالی شرکت اصلاً خوب نبود.
او گفت تیم در آن دوران حس میکرد نسخه سوم «میتواند شگفتانگیز شود» و چیزی «جادویی» در کار وجود داشت، اما فشار مالی اجازه نمیداد این اعتمادبهنفس کامل باشد: «سال ۲۰۰۱ بود و شرکت واقعاً داشت پولش تمام میشد. همه اعضای تیم فکر میکردند بازی GTA 3 میتونه خارقالعاده باشه. در میانه توسعه لحظاتی بود که بازی واقعاً نوآورانه میشد و حس میکردیم داریم آینده رو میسازیم.»
هاوزر میگوید پیش از عرضه، شور و شوقی پیرامون بازی وجود نداشت: «تا قبل از انتشار، هیچکس خارج از شرکت برای بازی هیجانزده نبود.» بازی GTA 3 در اواخر سال ۲۰۰۱ و درست بعد از اتفاقات ۱۱ سپتامبر منتشر شد. بااینحال پس از عرضه، موجی از بازخوردهای مثبت و دهانبهدهان شروع شد و همین باعث شد مجموعه Grand Theft Auto در مسیر تبدیل شدن به یکی از مهمترین فرنچایزهای تاریخ بازیها قرار بگیرد.
هاوزر که پیشتر نیز درباره دورانش در راکاستار صحبت کرده بود، در مصاحبه جدید اشاره کرد دو شخصیت اصلی موردعلاقهاش آرتور مورگان از Red Dead Redemption 2 و نیکو بلیک از GTA 4 هستند. هاوزر درباره داچ نیز صحبت کرد؛ شخصیتی که به گفته او در نسخه اول Red Dead Redemption دیالوگهای کمی داشت اما اجرای فوقالعاده بنجامین بایرون دیویس باعث شد شخصیت ناگهان عمق بگیرد و کاملاً در ذهن سازندگان شکل بگیرد.
هاوزر سال ۲۰۲۰ راکستار را ترک کرد، اما تیم اکنون مشغول توسعه Grand Theft Auto 6 است. بازی GTA 6 قرار است در تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۵ (۱۹ نوامبر ۲۰۲۶) برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 منتشر شود.