پلتفرم محبوب استریم بازی در استرالیا بن شد

یک‌شنبه 2 آذر 1404 - 18:18
مطالعه 2 دقیقه
استریمر از پشت سر
در پی قانونی جدید در استرالیا، دسترسی جوانان زیر ۱۶ سال به برخی پلتفرم‌های اجتماعی محدود می‌شود و اکنون توییچ به این فهرست پیوسته است.
تبلیغات

به نقل از اینسایدرگیمینگ، پلتفرم توییچ نیز به فهرست شبکه‌های اجتماعی اضافه شد که قرار است تحت قانون جدید استرالیا برای ممنوعیت استفاده افراد زیر ۱۶ سال قرار بگیرند. تنها چند هفته پس از اعلام اضافه شدن کیک، رسانه‌های استرالیایی گزارش داده‌اند که رقیب اصلی آن هم در این فهرست قرار گرفته است.

بر‌اساس گزارش شبکه ABC، اضافه شدن توییچ کمتر از سه هفته قبل از زمان اجرایی شدن قانون انجام شده است. دولت استرالیا قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن افراد زیر ۱۶ سال اجازه ایجاد حساب کاربری در مجموعه‌ای از پلتفرم‌های اجتماعی را نخواهند داشت. این پلتفرم‌ها شامل تیک‌تاک، اسنپ‌چت، توییتر، اینستاگرام، Threads، فیسبوک، یوتیوب، کیک و حالا توییچ می‌شوند.

در بیانیه منتشر شده روی وب‌سایت ای‌سیفتی آمده است: «ای‌سیفتی به توییچ اطلاع داده است که این سرویس یک پلتفرم اجتماعی دارای محدودیت سنی محسوب می‌شود و باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از حضور افراد زیر ۱۶ سال انجام دهد. بر‌اساس ارزیابی توییچ و پس از آن بررسی ای‌سیفتی، این سرویس معیارهای یک پلتفرم اجتماعی دارای محدودیت سنی را دارد، چون هدف اصلی یا عمده آن تعامل اجتماعی آنلاین است و از قابلیت‌هایی بهره می‌برد که تعامل کاربران را تشویق می‌کند، از جمله پخش زنده محتوا.»

توییچ از ۱۹ آذر (۱۰ دسامبر) ثبت‌نام کاربران زیر ۱۶ سال را مسدود می‌کند و سپس فرآیند غیرفعال‌سازی حساب‌های فعلی این گروه سنی را آغاز خواهد کرد. آنیکا ولز، دفتر وزیر ارتباطات استرالیا اعلام کرده است که تا ۱۹ آذر ارزیابی جدیدی انجام نخواهد شد. بدین ترتیب پلتفرم‌های نام‌برده باید با این قانون جدید سازگار شوند. البته این قانون «پویا» توصیف شده است و امکان اضافه یا حذف پلتفرم‌ها در آینده وجود دارد.

یکی از سخنگویان دولت به ABC گفته است: «قانون تاریخی ما تنها به‌دنبال این است که فرصتی برای دور نگه داشتن کودکان استرالیایی از تأثیر فریبنده پلتفرم‌ها ایجاد کند. ما به‌دنبال رسیدن به یک وضعیت بی‌نقص نیستیم بلکه می‌خواهیم تغییری معنادار در زندگی جوانان استرالیا ایجاد کنیم.»

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات