بتسدا: مردم دوست دارند بازی ها ناگهانی معرفی و عرضه شوند

شنبه 1 آذر 1404 - 23:17
مطالعه 2 دقیقه
پوستر رسمی Oblivion Remaster
بتسدا می‌خواهد روش عرضه شدو‌دراپ بازی‌های خود را در آینده ادامه دهد.
تبلیغات

به گیمزرادار، به‌نظر می‌رسد بتسدا بیش از بسیاری از ناشران بزرگ به انتشار غافلگیرانه‌ی بازی‌ها بدون هیچ اعلام قبلی علاقه‌مند شده است؛ رویکردی که تام ماستین، کارگردان Bethesda Game Studios، تاکید می‌کند باید ادامه پیدا کند. در صنعت بازی Shadowdrop به زمانی گفته می‌شود که سازنده یا ناشر، بازی را بدون اعلام تاریخ انتشار و گاهی حتی بدون معرفی رسمی به‌صورت ناگهانی عرضه می‌کند. نمونه‌ی مشهور این اتفاق، معرفی و انتشار هم‌زمان بازی Apex Legends بود.

بتسدا نیز طی سال‌های اخیر دو بار از این استراتژی استفاده کرده است. نخست با انتشار بازی Hi-Fi Rush و سپس با The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered در سال جاری از روش شدو‌دراپ برای معرفی و عرضه بازی‌های خود استفاده کرده است. ماستین در گفت‌وگو با GamesRadar+ در مراسم Golden Joystick Awards 2025 توضیح می‌دهد که موفقیت Hi-Fi Rush انگیزه‌ای شد تا بتسدا دوباره همین مسیر را امتحان کند:

«ما یک شدو‌دراپ بسیار موفق با بازی Hi-Fi Rush داشتیم؛ همین باعث شد دوباره تکرارش کنیم. تاد هاوارد سال‌هاست که دوست دارد بازی‌ها را این‌طور عرضه کند. اینکه بگویی این هم بازی، همین الان تجربه‌اش کنید ارزشمند است.»

او می‌گوید این موضوع با رفتار مخاطبان امروزی هم همخوانی دارد: «حوصله‌ی مردم کمتر از گذشته شده است؛ به لطف تیک‌تاک و موج عظیم عرضه‌ها. مثلا الان می‌گویی GTA را می‌خواهم و همین امروز! این استراتژی جذاب است.»

ماستین می‌گوید نمی‌داند حرکت بعدی بتسدا چه خواهد بود، اما امیدوار است‌ بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered آخرین شدو‌دراپ نباشد: «خیلی لذت داشتیم که یک روز کامل اینترنت را قبضه کنیم و همان لحظه‌ای که از بازی حرف می‌زنیم، دقیقا همان چیزی را بدهیم که مردم می‌خواهند. من طرفدار این مدل‌ام و دوست دارم بازی‌سازهای بیشتری به سراغش بروند.»

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات