بازی Blue Prince 2 ساخته نخواهد شد
به نقل از Polygon، بازی Blue Prince بدون شک یکی از موفقترین آثار مستقل سال به شمار میرود؛ موفقیتی که معمولاً بحث ساخت دنباله را بههمراه دارد. اما توندا راس، سازندهی این بازی معمایی با فضاسازی خاص و عمارت خیالانگیز آن اعلام کرده احتمالاً کار او با این پروژه به پایان رسیده است.
راس در گفتوگوی تازهای با Polygon بهصراحت توضیح داد که با وجود درخواستهای پرشور طرفداران نه دنبالهای در کار خواهد بود و نه تلاش و برنامهای برای گسترش دنیای بازی و تلاش برای بومیسازی بیشتر آن وجود دارد. او گفت گسترش بازی Blue Prince هزینهی شخصی سنگینی خواهد داشت که حاضر نیست آن را بپردازد. او توضیح داد: «تصمیم سختی است که اجازه دهم Blue Prince برای افراد بیشتری قابل دسترس باشد، اما در عوض خطر فرسودگی یا کنار گذاشتن ساخت یک بازی کاملاً جدید را به جان بخرم.»
توسعهی نسخهی اصلی بیش از هشت سال زمان برده است و به گفتهی او، بومیسازی کامل برای جذب مخاطبان جهانی عملاً به معنای ساخت یک بازی دوم خواهد بود. راس همچنین تأکید کرد که علاقهای به ساخت بازی Blue Prince 2 ندارد. او افزود: «دنبالهی مستقیمی برای Blue Prince وجود نخواهد داشت. شاید بازی دیگری در همان جهان ساخته شود، اما حتی نمیتوانم بگویم احتمالاً در همان ژانر خواهد بود.»
راس امیدوار است ویژگی منحصربهفردی که باعث درخشش نسخهی اصلی شد، در پروژههای آینده نیز حفظ شود: «میخواهم همهی آثارم بتوانند بهتنهایی ایستادگی کنند و تجربهای منحصربهفرد باشند. این همان نوع دنبالههایی است که من دوست دارم. مثل Myst که بعدش Riven آمد، نه Myst 2.» هر پروژهی بعدی راس قابل پیشبینی نخواهد بود و همین نکته برای او اهمیت دارد. او تأکید کرد: «هر اثر آینده باید به اندازهی Blue Prince ریسک کند.»