فورتنایت میزبان بازی های ساخته شده با یونیتی خواهد شد

چهارشنبه 28 آبان 1404 - 18:09
مطالعه 2 دقیقه
گلاید در چپتر اول فصل دوم بازی Fortnite OG
همکاری اپیک گیمز و یونیتی برای آوردن بازی‌های Unity به فورتنایت رسماً تایید و اعلام شده است.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt، اپیک گیمز از همکاری جدیدی با شرکت Unity، سازنده موتور بازی‌سازی یونیتی خبر داد. در این شراکت، دو شرکت برای آوردن بازی‌های ساخته‌شده با انجین یونیتی به داخل بازی Fortnite همکاری می‌کنند. این حرکت نه‌تنها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌های خود را در معرض دید جامعه عظیم فورتنایت با بیش از ۵۰۰ میلیون حساب کاربری ثبت‌شده قرار دهند، بلکه آن‌ها را وارد اقتصاد خالقان Fortnite نیز می‌کند.

در بخش دیگری از این توافق، یونیتی پشتیبانی از آنریل را به کراس‌پلتفرم بخش تجارت خود اضافه می‌کند. این خبر در رویداد سالانه Unite اعلام شد و بر‌اساس آن، توسعه‌دهندگان موتور آنریل گزینه‌های بیشتری برای مدیریت پرداخت‌ها، کاتالوگ دیجیتالی، فروشگاه‌های وب و یکپارچگی میان پلتفرمی در پی سی، موبایل و وب خواهند داشت.

مت برامبرگ، مدیرعامل یونیتی، در بیانیه‌ای گفت: «از همکاری با اپیک هیجان‌زده‌ایم. انتخاب و سیستم‌های باز، باعث رشد کل اکوسیستم بازی‌سازی می‌شود.»

تیم سویینی، مدیرعامل اپیک گیمز نیز این شراکت را گامی مهم در ساخت آینده متاورس دانست: «همان‌طور که در دوران اولیه وب، شرکت‌ها با همکاری مسیر رشد را هموار کردند، ما نیز باید برای ساخت یک متاورس باز و منصفانه کنار هم کار کنیم.»

این همکاری به‌وضوح با هدف رقابت با Roblox، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مبتنی بر محتوای کاربرمحور انجام شده است. اپیک پیش از این نیز با معرفی Unreal Editor for Fortnite در مارس ۲۰۲۳ عملاً اجازه داد هر توسعه‌دهنده‌ای بازی خود را مستقیماً در فورتنایت منتشر کند. تیم سویینی پیش‌تر توضیح داده بود که گام بزرگ بعدی اپیک، یکی‌کردن آنریل انجین و فورتنایت در سطحی عمیق‌تر خواهد بود.

او تأیید کرده بود که تیم توسعه شرکت به دو شاخه تقسیم شده است که شامل یکی برای Unreal Engine 5 و دیگری برای Unreal Editor for Fortnite می‌شود. هدف، انتقال تدریجی ویژگی‌ها از UEFN به نسخه اصلی موتور است؛ مسیری که سویینی آن را «آزمایش در محیط متاورس» قبل از در دسترس قرار گرفتن برای همهٔ شرکای موتور آنریل توصیف می‌کند.

در نهایت ادغام این دو خط توسعه پایه‌های آنریل انجین 6 را تشکیل خواهد داد. سویینی زمان دقیقی اعلام نکرد، اما گفت که «پیش‌نمایش‌های اولیه احتمالاً طی ۲ تا ۳ سال آینده قابل مشاهده خواهد بود.» وی افزود: «در حال پیشرفت مستمر هستیم، اما Unreal Engine 6 هنوز چند سال فاصله دارد.»

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات