گیمرها عاشق بازی‌ های تک‌نفره هستند

دوشنبه 26 آبان 1404 - 18:39
مطالعه 2 دقیقه
گرالت و سر بریده گریفن در بازی The Witcher 3
نتایج یک نظرسنجی گسترده اثبات می‌کند که بیشتر بازیکن‌ها به تجربه بازی‌های تک‌نفره تمایل دارند.
تبلیغات

اگرچه مقایسه میزان محبوبیت بازی‌های تک‌نفره و چندنفره به یک موضوع قدیمی تبدیل شده است، اما یک نظرسنجی گسترده و جدید نشان می‌دهد که بیشتر بازیکن‌ها در ایالات متحده، بریتانیا و ژاپن، تجربه بازی‌های تک‌نفره را ترجیح می‌دهند. به گفته گیمینگ‌بولت، این نظرسنجی توسط شرکت تحلیلی Ampere Analysis از میان ۳۴ هزار و ۴۲۸ بازیکن در ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن، چین، تایلند، آلمان، سوئد، هلند و سایر کشورها انجام شده است.

طبق این نظرسنجی، ۵۸ درصد از بازیکن‌های بریتانیایی شرکت‌کننده گفته‌اند که بازی‌های تک‌نفره را به آثار چندنفره ترجیح می‌دهند. همین رویکرد در آمریکا با ۶۵ درصد، در ژاپن با ۶۳ درصد، در آلمان با ۶۰ درصد و در تایلند با ۶۲ درصد پابرجا بوده است که نشان از محبوبیت بیشتر بازی‌های تک‌نفره نسبت به عناوین چندنفره دارد. با این حال بازی‌های چندنفره طرفداران خاص خود را در برخی مناطق دارند؛ برای مثال در چین و سوئد به ترتیب ۴۷ و ۴۹ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تمایل بیشتری به تجربه بازی‌های تک‌نفره داشته‌اند.

لوئیز وولدریج، مدیر ارشد شرکت Ampere Analysis، معتقد است که نتایج به‌دست آمده به وجود بازارهای بزرگ برای بازی‌های تک‌نفره اشاره دارند. در‌حالی‌که احتمالا بازی‌های چندنفره به دلیل ارائه گیم‌پلی تعاملی و کسب درآمد مداوم در موقعیت برتری قرار گرفته‌اند، اما بازی‌های تک‌نفره هم همچنان می‌توانند مخاطبان گسترده‌ای را جذب کنند.

وولدریج در این باره گفت: «این داده‌ها مجدداً تأیید می‌کنند که بازی‌های تک‌نفره با وجود چشم‌اندازهای تحت سلطه بازی‌های لایو سرویس و چندنفره، دوام آورده و توجه بازار را به خود جلب می‌کنند. کسب و کار‌های تجاری، بیشتر بازی‌های چندنفره را به دلیل تعامل و کسب درآمد مداومشان ترجیح می‌دهد، اما توسعه یک بازی تک‌نفره ایده‌آل می‌تواند جذابیت زیادی برای این مخاطبان گسترده داشته باشد و از آن بهره ببرد. اگرچه بیشتر بازیکن‌ها محتوای تک‌نفره را به تجربه‌های چندنفره ترجیح می‌دهند، اما همچنان پیوندهای دوستی و تمایل به تجربه بازی با دوستان نقش مهمی در کشش به سمت آثار چندنفره ایفا می‌کنند.»

باید توجه داشته باشیم که تمام بازی‌های لایو سرویس‌ و موفق بازار مانند Fortnite فقط بازی چندنفره نیستند، بلکه حالت‌های تک‌نفره را هم در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. مجموعه‌هایی نظیر بتلفیلد، کالاف دیوتی، Madden NFL و EA Sports FC با اینکه تمرکز بالایی روی بخش چندنفره دارند، اما همگی برای طرفداران آثار تک‌نفره قابل تجربه هستند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات