موفقیت بازی Dispatch نتیجهی فداکاری مدیران استودیو بوده است
استودیو AdHoc موفق شد تا با ارائه بازی Dispatch به چنان موفقیتی دست یابد که احتمالا خوشبینترین طرفداران آثار ماجراجویی داستانی اپیزودیک نیز توقع آن را نداشتند. در حال حاضر نسخه پلی استیشن ۵ این بازی نمره تقریبا کاملی را به دست آورده و از بهترین آثار منتشر شده این پلتفرم در سال جاری نظیر Clair Obscur: Expedition 33 و Death Stranding 2 پیشی گرفته است.
بر اساس آخرین اخبار بازی و به نوشته رسانه Tech4Gamers، با اینکه بازی Dispatch از جادوی آثار تحسینشده تلتیل گیمز استفاده کرد تا به موفقیت برسد و بسیاری آن را یکی از کاندیدهای بهترین بازی سال بدانند، در ابتدای توسعه افراد بسیار کمی به پتانسیل آن اعتقاد داشتند. نیک هرمان، یکی از بنیانگذاران استودیو AdHoc در مصاحبه جدیدش فاش کرد که بازی Dispatch در طول سالهای توسعه خود چندین دوره بحرانی را پشت سر گذاشته و این استودیو را تقریبا تا مرز ورشکستگی پیش برده است.
هرمان در مصاحبه با بلومبرگ خاطرنشان کرد که بنیانگذاران استودیو از دریافت حقوق خود به مدت نیمی از سال گذشتند تا حقوق تیم ۳۰ نفره توسعهدهندگان Dispatch پرداخت شود. این نشان میدهد که استودیو AdHoc در تأمین بودجه بازی با مشکل بزرگی مواجه بوده است؛ زیرا کسی باور نداشت که یک بازی روایتمحور از استودیویی که هنوز سابقه درخشانی ندارد، بتواند به فروش خوبی برسد.
استودیو AdHoc پس از آنکه توسعه بازی The Wolf Among Us 2 را به دلیل اختلاف نظر با تلتیل گیمز کنار گذاشت، کار روی بازی Dispatch را آغاز کرد. در آن زمان یک ناشر که نام او فاش نشده است، حمایت مالی از این پروژه را بر عهده داشت، اما تنها یک سال پس از شروع پروژه و در میانه بحران کرونا، پشتیبانی خود را قطع کرد.
هرمان در این باره توضیح داد: «پس از قطع همکاری ناشر، من در مراسم The Game Awards پرسه میزدم و با افرادی که احتمال داشت تمایلی برای نجات ما داشته باشند، صحبت میکردم.» با این حال هرمان در پیدا کردن ناشر موفق نبود تا وضعیت به طور فزایندهای بحرانی شود و استودیو AdHoc تحت فشار امضای قراردادی قرار گیرد که آن را تقریباً پس از انتشار بازی Dispatch به تعطیلی میکشاند.
با این حال شرکت Critical Role برای تأمین مالی ادامه توسعه Dispatch پا پیش گذاشت و با استودیو AdHoc قراردادی امضا کرد. هرمان در این باره افزود: «بیشتر دوران حرفهای من در پروژه Dispatch فقط روی خلاقیت متمرکز بوده است؛ زیرا هر شب تا دیروقت بیدار میماندم و به این فکر میکردم که چگونه میتوانم بازی را بهتر کنم. حالا تصور کنید که نگرانی درباره تمام شدن پول استودیو تا چند هفته دیگر هم وجود داشته است.»
بازی Dispatch در حال حاضر نمرههای بالایی از منتقدان دریافت کرده و بازیکنها نیز بازخورد خوبی نسبت به تجربه آن داشتهاند. با توجه به همین موضوع، به نظر میرسد افرادی که در موفقیت این بازی تردید کردهاند، اکنون احساس پشیمانی خواهند کرد.