بانجی اعتراف کرد: بسته الحاقی Edge of Fate بازی Destiny 2 را به بی‌راهه کشاند

یک‌شنبه 25 آبان 1404 - 11:20
مطالعه 3 دقیقه
بسته الحاقی Edge of Fate بازی Destiny 2
استودیو بانجی اعلام کرد که بسته الحاقی Edge of Fate بازی Destiny 2، این عنوان را در مسیر غلطی قرار داده است.
تبلیغات

تنها سه ماه پس از انتشار بسته الحاقی Edge of Fate برای بازی Destiny 2 که شاید تفرقه‌برانگیزترین و ناامیدکننده‌ترین محتوای این بازی تا به امروز باشد، استودیو بانجی با انتشار بیانیه‌ای رسما اعتراف کرد که این بسته الحاقی، این اثر لایو-سرویس تقریبا یک دهه‌ای آن‌ها را در «مسیر اشتباهی» قرار داده است. به نقل از رسانه Thegamer، این بیانیه در قالب یک به‌روزرسانی در تقویم محتوایی بازی و در وبسایت رسمی بانجی منتشر شده است. در بخشی با عنوان «کجا بوده‌ایم و به کجا می‌رویم»، این استودیو به اشتباهات خود که منجر به وضعیت فعلی Destiny 2 شده، اذعان کرده است.

در بیانیه بانجی آمده است: «با Edge of Fate، ما دیدگاه متفاوتی برای آینده هسته اصلی گیم‌پلی Destiny 2 ارائه دادیم. دیدگاهی که قصد داشت تمرکز نسخه‌های جدید و انگیزه بازیکنان را به سمت یک تلاش آشنا اما عمیق‌تر برای کسب قدرت و رسیدن به رده‌های بالاتر تجهیزات در طیف وسیع‌تری از فعالیت‌ها سوق دهد. اما خیلی زود، بازخوردها مشخص کردند که این مسیر اشتباهی برای دستینی بود.»

این استودیو در ادامه افزود: «حتی اگر اجرای ما بی‌نقص بود، که به‌وضوح می‌بینیم این‌طور نبود، مشخص است که تلاش مکرر برای افزایش سطح قدرت هرگز جایگزین کسب یک دستاورد ارزشمند نخواهد شد. بالا رفتن از رده‌های بی‌ارزش و موقتی برای رسیدن به تجهیزاتی که می‌خواهید اساس کاراکتر خود را روی آن بنا کنید، الهام‌بخش نیست. همچنین سیستم پورتال، بخش بزرگی از حس مکان و اکتشاف در دنیای دستینی را از بین می‌برد. این درس‌ها و بسیاری موارد دیگر، طی سه ماه گذشته توسط تیم ما عمیقا درک شده است.»

بانجی تأکید کرد که از نسخه ۹.۰.۰ تا ۹.۱.۵، تمام تمرکز تیم روی پاسخ به بازخوردهای بازیکنان، از اعمال تغییرات سریع گرفته تا حل چالش‌های پیچیده‌تر، معطوف بوده است. اولویت آن‌ها بر ارائه پاداش‌های بهتر و سریع‌تر، دادن اختیار عمل بیشتر به بازیکنان در انتخاب فعالیت‌ها و حذف موانع برای بازی کردن با دوستان بوده است.

در پایان این یادداشت، تیم سازنده تأکید می‌کند که دستینی به‌عنوان یک مجموعه «همیشه یک دنیای زنده و واکنش‌گرا» بوده که موفقیت‌ها و شکست‌هایی را تجربه کرده است. با این تفاوت که این‌بار، ابعاد شکست به‌قدری بزرگ بود که تیم مجبور شد رسما اعتراف کند که در مسیر اشتباهی قدم برداشته است.

زمانی‌که بسته الحاقی Edge of Fate در ماه ژوئیه منتشر شد، علاوه‌بر ایجاد تغییرات گسترده در تمام جنبه‌های Destiny 2، صداپیشگان بازی نیز تغییر کردند که این موضوع به اختلافات موجود دامن زد. این تغییر احتمالا به‌دلیل اعتصاب انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) بود که امکان ضبط صدا با بازیگران اصلی را مختل کرد، اما در نهایت به شرایطی منجر شد که برخی شخصیت‌ها دیالوگ‌های ناهماهنگ داشتند یا در مواردی کاملا ساکت بودند.

با رسیدن به ماه اکتبر، تعداد بازیکنان همزمان Destiny 2 به پایین‌ترین حد خود در تاریخ بازی رسید و به زیر ۳ هزار نفر سقوط کرد؛ رکوردی که پیش از این هرگز مشاهده نشده بود. علاوه‌بر این مشکلات، گزارش شد که شرکت سونی، مالک بانجی، از بازگشت سرمایه خود و به‌طور مشخص از درآمدزایی Destiny 2 رضایت ندارد. این موضوع فشار بیشتری را روی پروژه بعدی این استودیو یعنی بازی Marathon قرار می‌دهد تا به یک موفقیت بزرگ تبدیل شود. به عبارت دیگر، این عذرخواهی تنها جدیدترین مورد در زنجیره‌ای از ناکامی‌های اخیر برای این مجموعه بوده است. در ادامه می‌توانید نگاهی به بهترین بازی های پلی استیشن ۵ داشته باشید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات