آیا یوبیسافت بازی جدید Splinter Cell را قربانی توسعه XDefiant کرده است؟

شنبه 24 آبان 1404 - 20:30
مطالعه 3 دقیقه
کمین سم فیشر در تاریکی برای کشتن دشمن در بازی Splinter Cell
مارک روبین به شایعه کنار گذاشته شدن بازی جدید Splinter Cell به خاطر توسعه XDefiant واکنش نشان داده است.
تبلیغات

اخیرا نیک هرمان، یکی از بنیان‌گذاران استودیو AdHoc که اخیرا نام آن با انتشار بازی اپیزودیک Dispatch بر سر زبان‌ها افتاده است، در مصاحبه‌ای فاش کرد که یوبیسافت در مقطعی از زمان گذشته مشغول توسعه بازی جدید سری Splinter Cell بود، اما در نهایت قبل از انتشار آن را لغو کرد. هرمان تأکید کرد که پس از لغو این پروژه، یوبیسافت را ترک کرده و در سال ۲۰۱۸ استودیوی جدیدی به نام AdHoc را تأسیس کرده است.

به نقل از اینسایدرگیمینگ، مارک روبین که بیشتر به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی بازی شوتر XDefiant شناخته می‌شود، ادعاهایی مبنی بر اینکه تیمش در حال ساخت بازی جدید Splinter Cell بوده و یوبیسافت به او دستور تغییر مسیر به سمت توسعه XDefiant داده است را رد کرد.

روبین در بیانیه‌ای تأکید کرد که شایعه اخیر که ابتدا توسط بلومبرگ منتشر شد، صحت ندارد. این شایعه ادعا می‌کند که تیم روبین در یوبیسافت ابتدا در حال کار روی Splinter Cell جدید بوده‌، اما در نهایت روی توسعه XDefiant متمرکز شد. روبین قاطعانه این شایعه را رد کرد و توضیح داد که تیم او حدود یک سال را روی توسعه یک بازی دیگر کار کرده بود، اما در نهایت جذابیتی درون آن پیدا نکرد. وی همچنین تاکید دارد که این پروژه یک بازی Splinter Cell نبود.

تهیه‌کننده اجرایی XDefiant توضیح داد: «شایعه بلومبرگ را دیدم که ادعا می‌کرد ما قبل از تغییر مسیر به سمت XDefiant روی یک بازی Splinter Cell جدید کار می‌کردیم. می‌توانم بگویم که این درست نیست. وقتی به یوبیسافت آمدم، آن‌ها یک سال گذشته را صرف توسعه پروژه‌ای کرده بودند که بسیار جاه‌طلبانه بود، اما برای پیدا کردن جذابیت آن همچنان تلاش می‌کردند. این پروژه یک بازی Splinter Cell نبود.

من توسعه آن را لغو کردم و به تیم اجازه دادم تا ایده‌های خود را برای توسعه بازی ارائه دهند. ایده‌های جالبی وجود داشت، اما احساس کردم که مقیاس و دشواری توسعه برخی از آن‌ها زیاد است؛ بنابراین به ایده ساخت یک بازی آرنا-شوتر پایبند ماندیم و به سرعت موارد جذابی درون آن کشف کردیم.

بنابراین باید تاکید کنم که ما هرگز ساخت بازی جدید Splinter Cell را به‌خاطر توسعه XDefiant کنار نگذاشتیم. شاید قبل از اینکه من به آنجا بروم، به کار روی Splinter Cell فکر می‌کردند، اما در مدتی که من آنجا بودم، هرگز چنین چیزی رخ نداد. تجربه من از همکاری با یوبیسافت نشان داد که آن‌ها نسبت به اید‌ه‌هایی که هر استودیو تمایل به انجام آن دارد، منعطف هستند که این عالی بود. بااین‌حال اگر اجازه استفاده از انجین‌های خارجی را داشتیم، شرایط بهتر می‌شد.»

ادعای اخیر نیک هرمان روی این موضوع تمرکز داشت که یوبیسافت دیگر به ایده‌ها و تلاش تیم‌هایی که روی بازی کار می‌کردند، اهمیت نمی‌داد. هرمان حدود یک سال قبل از ورود مارک روبین یوبیسافت را ترک کرد. لازم به ذکر است که طبق گزارش‌ها، ناشر فرانسوی همچنان روی ریمیک نسخه اول سری Splinter Cell کار می‌کند و در برنامه دارد تا آن را در سال ۲۰۲۶ منتشر کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات