فورتنایت، پناهگاه گیمرهایی که توان خرید Ghost of Yotei ندارند!
درحالیکه بازیهایی مثل Ghost of Yōtei با قیمت ۷۰ دلار به بازار عرضه میشوند، بهنظر میرسد که الگوهای هزینهکرد در میان گیمرها بهشدت دستخوش تغییر شده است. در میان تازهترین اخبار بازی مطلع شدیم که مت پیسکاتلا، تحلیلگر مؤسسه سیرکانا، در پادکست Delayed Input به بررسی این موضوع پرداخته و از شکاف فزایندهای میان گروههای مختلف مصرفکننده سخن گفته است.
مت پیسکاتلا توضیح میدهد که با افزایش هزینههای روزمره مانند خوراک و مسکن، رفتار مالی گیمرها به دو دسته مشخص تقسیم شده است. گروهی که از نظر مالی مرفهتر هستند، همچنان بدون دغدغه به خرید بازیهای AAA با قیمتهای بالا ادامه میدهند؛ گویی افزایش قیمتها را اصلا احساس نمیکنند. مت پیسکاتلا این پدیده را «تورم خاموش» مینامد؛ جاییکه برخی از مصرفکنندگان بهدلیل وضعیت مالی مناسب، متوجه افزایش قیمتها نمیشوند یا برایشان اهمیتی ندارد.
مت پیسکاتلا میگوید که در دوران «تورم خاموش»، گیمرهای مرفه بدون توجه به گرانی همچنان برای بازیهای گرانقیمت هزینه میکنند
این تحلیلگر میگوید: «این افراد بدون هیچ مشکلی ۷۰ دلار برای گوست آو یوتی پرداخت میکنند و حاضر هستند تا برای خرید PS5 یا نینتندو سوییچ ۲ بیشتر از قبل هزینه کنند؛ چون اساسا متوجه تغییر قیمتها نمیشوند.»
در مقابل، گروهی از گیمرها که با افزایش هزینههای زندگی دستوپنجه نرم میکنند (از اجارهخانه گرفته تا خرید مواد غذایی)، به سمت بازیهای رایگان مثل Fortnite و Roblox گرایش پیدا کردهاند؛ بازیهایی که بدون نیاز به پرداخت اولیه، تجربه سرگرمکنندهای ارائه میدهند. این شکاف در حالی عمیقتر میشود که هزینه ساخت بازیهای ویدیویی نیز در سالهای اخیر بهشدت افزایش یافته است.
شرکتهایی مانند نینتندو حالا برای آثار بزرگ خود مثل Mario Kart World قیمت ۷۹.۹۹ دلار را تعیین میکنند. حتی سختافزار نیز تحت تأثیر این افزایش قیمت قرار گرفته است و سونی اوایل سال جاری قیمت کنسول پلی استیشن ۵ را افزایش داد. این تغییرات نشان میدهند که صنعت بازیهای ویدیویی بیش از هر زمان دیگری تحت تأثیر شرایط اقتصادی جهانی قرار گرفته است و شاید در آینده شکاف میان بازیهای پرهزینه و آثار رایگان بیش از پیش تعیینکننده رفتار مصرفکنندگان باشد.