چه کسی مانع عرضه Horizon Steel Frontiers برای پلی استیشن ۵ شده است؟
دو شرکت سونی و NCSoft بهتازگی بازی MMO جدیدی از دنیای هورایزن را با عنوان Horizon Steel Frontiers معرفی کردند. این بازی چندنفره قرار است ترکیبی از مجموعه Monster Hunter شرکت کپکام و بازی Horizon Zero Dawn گوریلا گیمز از بازی های پلی استیشن ۵ باشد. بااینحال نکته جالب توجه این است که بازی برای عرضه روی کامپیوتر و موبایل برنامهریزی شده است و بازیکنهای پلی استیشن از تجربه آن محروم شدهاند.
بااینکه شرکت NCSoft با مشارکت سونی توسعه این بازی را بر عهده دارد، اما عدم انتشار جدیدترین نسخه از یک مجموعه فرست پارتی سونی برای پلی استیشن ۵ با تعجب بسیاری از کاربران این کنسول مواجه شد. بااینکه احتمالا برخی تصور کنند که NCSoft مانع از توسعه بازی برای پلی استیشن شده، اما بهنظر میرسد که برعکس این سونی بوده که بازی را برای پلی استیشن برنامهریزی نکرده است.
به گزارش رسانه TheGamer اخیرا لی سونگ، تهیهکننده اجرایی بازی Horizon Steel Frontiers و معاون ریاست شرکت NCSoft، درباره اینکه چرا این بازی چندنفره برای پلی استیشن عرضه نخواهد شد، توضیحاتی ارائه کرده است: «ما رایجترین واکنش نسبت به عدم وجود نسخه پلی استیشن پس از رونمایی را دیدیم. شرکت NCSOFT هیچ دلیلی برای جلوگیری از توسعه این نسخه ندارد؛ بنابراین ما دوست داریم این کار را انجام دهیم، اما از آنجاییکه این تصمیم را نمیتوانیم به تنهایی بگیریم، تمایل داریم تا به گفتگوهای بیشتر بپردازیم.»
نکته جالب این مصاحبه به تمایل شرکت NCSoft برای عرضه بازی روی کنسول پلی استیشن مربوط میشود، اما چیزی مانع تحقق این هدف شده است که احتمال میرود سونی باشد. بازی Horizon Steel Frontiers به دومین بازی چندنفره براساس مجموعههای فرست پارتی سونی تبدیل شده است که در این هفته رونمایی شدند اما به کنسول پلی استیشن ۵ راه نمییابند. این شرکت پیش از این با همکاری شرکت OhBibi از یک بازی چندنفره بر اساس سری رچت اند کلنک بهنام Ratchet & Clank: Ranger Rumble رونمایی کرد که قرار است برای موبایل عرضه شود.
سونگ در پایان مصاحبه خود به جزئیات بیشتری درباره Horizon Steel Frontiers اشاره کرد و گفت که وقایع بازی در تگزاس رخ میدهند. گیمپلی بازی در زمان عرضه شامل ۶ سلاح دوربرد و ۶ سلاح نزدیکبرد خواهد بود. همچنین سیستم کسب درآمد بازی براساس یک مدل تجاری کاربرپسند طراحی شده است تا در آن بازیکنها به راحتی برای خرید سیزن پس و آیتمهای پولی هزینه کنند.