بازیکنان پلی استیشن ۵ بیشترین زمان را برای Assassin's Creed Valhalla گذاشتهاند
باتوجهبه فرا رسیدن پنجمین سالگرد انتشار کنسول پلی استیشن ۵، شرکت سونی ضمن اطلاعرسانی درباره پشتیبانی بلندمدت آینده از این کنسول و فاصله تا زمان عرضه پلی استیشن ۶، آمار و ارقام جالبی را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است تا تصویر بهتری از آنچه در این پنج سال با کنسول نسل نهمی پلی استیشن رقم خورده است را ارائه دهد.
به نقل از TheGamer، در اطلاعات ارائه شده سونی آمده است که در این پنج سال بیش از ۷۵۰۰ بازی برای پلی استیشن ۵ منتشر شده است. همچنین کاربران بیش از ۴۰ میلیارد تروفی از جمله ۱۱۰ میلیون تروفی پلاتینیوم را کسب کردهاند. شاید جالبترین نکته ارائه شده درباره مدت زمان تجربه بازی های پلی استیشن ۵ روی این کنسول باشد.
به گفته سونی، کاربران PS5 بیشترین زمان تجربه را برای سه بازی برتر فورتنایت، جی تی ای ۵ و کالاف دیوتی مدرن وارفیر ۲ گذاشتهاند. این آمار درباره بازیهای تکنفره و داستانی به ترتیب به God of War Ragnarök ،Assassin's Creed Valhalla و Hogwarts Legacy اختصاص یافته است.
باتوجهبه این آمار میتوان گفت بااینکه بازی Valhalla حجیمترین نسخه سری Assassin's Creed به حساب میآید و همین موضوع باعث اعتراض بازیکنها و ایجاد تفرقه بین طرفداران شده بود، اما بیشترین ساعت تجربه شده توسط کاربران پلی استیشن ۵ را در میان بازیهای تکنفره داستانی به خود اختصاص داده است.
باید توجه داشته باشیم که دیدن Assassin's Creed Valhalla در صدر این لیست چندان تعجبآور نیست. با توجه به اینکه بازی در حوالی عرضه پلی استیشن ۵ وارد بازار شد، مطمئنا یکی از جذابترین گزینههای خریداران کنسول جدید برای شروع نسل نهم بوده است. از طرفی یوبیسافت در این سالها همواره تخفیفهای خوبی را برای این بازی در نظر گرفته است تا به رشد فروش و آمار بازیکنهای آن کمک کند.
علاوهبراین بازی Assassin's Creed Valhalla یک محصول عظیم با محتوای بسیار زیاد است. طبق گفته رسانه HowLongToBeat، بازیکنها برای کامل کردن داستان اصلی بازی به ۶۱ ساعت نیاز دارند که با زمان موردنیاز برای کامل کردن داستانهای فرعی به مجموع ۹۹ ساعت و برای کامل کردن تمام محتوای بازی به بیش از ۱۵۰ ساعت میرسد. باید توجه داشته باشیم که این آمار بدون در نظر گرفتن محتوای الحاقی عظیم بازی به دست آمده است.
در ماه سپتامبر سایمون آرسنالت، سرپرست توسعه بستههای الحاقی Assassin's Creed Shadows، اعتراف کرد که بازی Valhalla تا حدی گسترده و حجیم شده بود که بیشتر از منفعت به ضرر تبدیل شد؛ به خصوص پس از اینکه تمام بستههای الحاقی آن منتشر شدند.
آرسنالت در این باره گفت: «حجم بازی در حال رسیدن به بحران بود. اگر به تجربه آن را در زمان انتشار میپرداختید متناسب بود، اما هرچه بیشتر تعلل میکردید، بستههای الحاقی پولی و محتوای اضافی رایگان روی هم انباشته میشدند. این بازی در مقاطع پایانی به یک هیولا تبدیل شد. از قبل هم یک بازی عظیم بود، اما در پایان با هیولایی بسیار بزرگتر طرف بودیم».
حجم گسترده بازی و اعتراض بازیکنها به این موضوع باعث شد تا یوبیسافت تصمیم بگیرد Assassin's Creed Shadows را در مقایسی کوچکتر اما متراکم و پرجزئیات توسعه دهد؛ بنابراین بعید است که در آینده نزدیک، یک بازی به گستردگی و حجم Valhalla را مشاهده کنیم.