سازنده Tomb Raider برای سومین بار در سال ۲۰۲۵ کارکنانش را اخراج میکند
در جدیدترین اخبار رسانه اینسایدر گیمینگ میخوانیم استودیو کریستال داینامکیس که توسعه جدیدترین نسخه از سری Tomb Raider که آثار گذشته آن جزو محبوبترین و بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر و سایر کنسول شمرده میشود را پیش میبرد، برای سومین بار در سال ۲۰۲۵ تصمیم گرفته است تا جمعی از کارکنان خود را اخراج کند. توسعهدهنده درباره برنامه جدید تعدیل نیروی خود به ضرورت سازماندهی مجدد اشاره کرده است. این استودیو از زمان تاسیس در سال ۱۹۹۲ تاکنون به توسعه مجموعه قدرتمندی از بازیها از سری حماسی Legacy of Kain گرفته تا مجموعه نمادین Tomb Raider پرداخته است.
با این حال سازنده در سالهای اخیر از کیفیت کارنامه پرافتخارش فاصله گرفت و در حد انتظار طرفداران ظاهر نشد. آخرین بازی بزرگ این استودیو یعنی Marvel’s Avengers که در سال ۲۰۲۰ توسط اسکوئر انیکس عرضه شد، یک شکست تجاری بزرگ را به همراه داشت. در ادامه طرفداران انتظار داشتند تا مشارکت این استودیو در توسعه ریبوت جاهطلبانه Perfect Dark با همکاری ایکس باکس به ارتقای کریستال داینامکیس منجر شود که متاسفانه این پروژه لغو و استودیو سازنده آن یعنی The Initiative تعطیل شد.
کریستال داینامکیس در سال ۲۰۲۵ دوره کم فراز و پر نشیبی را پشت سر گذاشته است. این سازنده در اولین دور اخراج کارکنان در مارس امسال حدود ۱۷ کارمند را اخراج کرد. در ادامه لغو ریبوت Perfect Dark با اخراج تعداد نامشخصی از کارکنان این استودیو در ماه آگست همراه شد. حال این استودیو خبر از موج جدیدی از اخراج کارکنان را داده که حدود ۳۰ نفر را در بر میگیرد.
کریستال داینامکیس در لینکدین اعلام کرد: «امروز ما تصمیمی دشوار اما ضروری برای سازماندهی مجدد استودیوها و تیمهای کریستال داینامیکس گرفتیم. در حالی که سازماندهی شرکت و مدل تجارت خود را برای نسل بعدی بازسازی میکنیم، با ۳۰ عضو تیم در بخشها و پروژههای مختلف خداحافظی خواهیم کرد. کریستال داینامیکس عمیقاً از همه کسانی که تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفتهاند، به خاطر استعداد باورنکردنی، تلاش و فداکاری آنها که به گسترش استودیو از بسیاری جهات کمک کرد، قدردانی میکند. ما متعهد هستیم که در طول این انتقال شغلی، تمام منابع و پشتیبانی خود را در اختیار آنها قرار دهیم.»
کریستال داینامیکس مانند دفعات قبل به طرفداران اطمینان داده است که بازی جدید سری Tomb Raider همچنان در مسیر توسعه است: «با توجه به واقعیتهای کنونی و شرایط صنعت بازی که در حال تکامل هستند، ما این تصمیم دشوار را به عنوان راهی برای بهینهسازی توسعه مداوم بازی پرچمدار خود یعنی Tomb Raider و همچنین سازماندهی سایر منابع و کارکنان استودیو برای ساخت بازیهای جدید آینده گرفتهایم.»