چرا توسعه بازی اورجینال و جدید سازندگان خدای جنگ لغو شد؟

پنج‌شنبه 22 آبان 1404 - 18:37
مطالعه 2 دقیقه
قتل‌عامل دشمنان توسط کریتوس جوان در بازی God of War
شوهی یوشیدا در جدیدترین مصاحبه خود به دلایل لغو شدن توسعه یک آی‌پی جدید توسط سانتا مونیکا پرداخته است.
تبلیغات

استودیو سانتا مونیکا به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین تیم‌های بازی‌سازی بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی از زمان تاسیس در سال ۱۹۹۹ تاکنون به توسعه و انتشار هفت بازی پرداخته است. اولین بازی سانتا مونیکا Kinetica نام داشت و پس از آن ۶ بازی از سری خدای جنگ را توسعه داد. بااین‌حال در مقطعی از گذشته ممکن بود که آی‌پی جدیدی به کارنامه این استودیو اضافه شود.

به نقل از رسانه TheGamer، شوهی یوشیدا با حضور در پادکست اخیر My Perfect Console خاطرنشان کرد که در زمان فعالیتش در سونی، دستور لغو بازی‌های زیادی را داده است. وی افزود: «هیچ‌کس از بیشتر این بازی‌ها خبر ندارد؛ چرا که سرعت عمل ما در کنار گذاشتن آن‌ها خوب بود. ما یک ایده‌ی جدید را امتحان می‌کردیم و بعد نمونه‌ی اولیه را می‌ساختیم. در ادامه اگر اوضاع خوب بود، آن را ادامه می‌دادیم و اگر خوب نبود، دوباره روی آن کار می‌کردیم یا آن را کنار می‌گذاشتیم.»

یوشیدا معمولاً سعی می‌کرد تا بازی‌ها را قبل از اینکه هزینه‌ای بیش از ۲۵ میلیون دلار بتراشند، لغو کند تا اتلاف هزینه زیادی برای سونی رخ ندهد. با‌این‌حال او افزود که اگر یک بازی تا حدی پیشرفت می‌کرد و چشم‌انداز بسیار امیدوارکننده‌ای را نشان می‌داد، تصمیم برای لغو کردن آن پس از هزینه شدن ۲۵ میلیون دلار واقعا دشوار بود.

یکی از بازی‌هایی که یوشیدا بر توسعه و در نهایت لغو آن نظارت داشت، توسط استودیو سانتا مونیکا در حال توسعه بود. این بازی قرار بود تا اولین آی‌پی جدید این استودیو پس از انتشار بازی God of War در سال ۲۰۰۵ که از بهترین بازی های پلی استیشن ۲ است، باشد و پروژه‌ای بود که رئیس سابق پلی استیشن به آن علاقه داشت. یوشیدا در این باره گفت:

«این بازی مفهوم واقعاً شگفت‌انگیزی داشت و ایده‌های گیم‌پلی آن واقعاً جالب بودند. از طرفی افراد سانتا مونیکا در خلق آثار هنری با کیفیتی فوق‌العاده بالا هم مهارت داشتند؛ بنابراین ما سال‌ها از این پروژه حمایت کردیم. در نهایت پس از هزینه بیش از ۲۵ میلیون دلار، آن‌ها پیش من آمدند و گفتند که باید پروژه را متوقف کنیم. دلیل این تصمیم را دقیقاً به خاطر نمی‌آورم اما تیم نتوانسته بود آنچه می‌خواهد را درون بازی پیدا کند. این بازی دارای ایده و مفهومی عالی بود، اما گیم‌پلی آن واقعا به نتیجه دلخواه نرسیده بود.»

این نکته که استودیو سانتا مونیکا به یوشیدا پیشنهاد لغو پروژه را داده است، نشان می‌دهد که سازندگان از موفقیت این پروژه و تبدیل شدن آن به یک مجموعه بزرگ و باکیفیت اطمینان نداشته‌اند. اوایل امسال گزارشی فاش کرد که استودیو بلوپوینت گیمز در حال توسعه یک بازی سرویس زنده از مجموعه God of War بوده که در نهایت لغو شده است. همچنین شایعه‌های دیگری ادعا دارند که ماجراجویی بعدی کریتوس در مصر باستان رخ خواهد داد. سانتا مونیکا و سونی هنوز درباره آینده مجموعه خدای جنگ اطلاعاتی را به اشتراک نگذاشته‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات