فرام‌سافتور بدون سونی هرگز به یک استودیوی بازی‌سازی تبدیل نمی‌شد

پنج‌شنبه 22 آبان 1404 - 09:31
مطالعه 2 دقیقه
شوهی یوشیدا در کنار نماد پلی استیشن
شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، مدیر اجرایی سابق سونی، گفته است که این سونی بود که FromSoftware را برای تبدیل شده به یک استودیوی بازی سازی هدایت کرد.
تبلیغات

پلی استیشن بیش از ۳۰ سال است که جزء جدایی ناپذیری از صنعت گیمینگ جهان بوده است. شرکت سونی علاوه بر عرضه‌ی پنج نسل از کنسول‌های بازی، با شماری از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین استعدادهای خلاق بازی سازی این صنعت نیز همکاری نزدیکی داشته است.

این موارد، از استودیوهایی مانند اسکوئر انیکس تا نام‌هایی همچون فرام‌سافتور، خالق بازی‌هایی از قبیل الدن رینگ و دارک سولز که هر دو جزو بهترین بازی های کامپیوتر و سایر کنسول‌ها به‌شمار می‌روند را شامل می‌شوند. حالا یکی از مدیران ارشد سابق سونی و پلی استیشن در اظهارنظر اخیر خود گفته است که استودیوی فرام‌سافتور بدون کمک سونی و پلی استیشن احتمالا هیچ وقت وارد صنعت بازی نمی‌شد. شوهی یوشیدا در مصاحبه با پادکست My Perfect Console در اینباره می‌‎گوید:

«تصمیم سونی برای پشتیبانی از CD-ROM در کنسول‌های بازی، نقش مهمی در پیوستن FromSoftware به صنعت بازی داشت.»

او در ادامه توضیح می‌دهد که اوایل سال‌های فعالیت فرام‌سافتور، به توسعه‌ی نرم افزارهای تجاری اختصاص داشت، تا این که آن‌ها به سیستم CD-ROM کنسول‌های سونی علاقه‌مند شدند و با هدایت زمینه‌ی فعالیت‌های خود به این سمت، بعدها به این نتیجه رسیدند که می‌توانند به یک ناشر در صنعت بازی تبدیل شوند.

فرام‌سافتور با ساخت بازی‌های برجسته و برندگان جوایز متعدد GOTY از جمله Sekiro: Shadows Die Twice و البته Elden Ring شناخته می‌شود و بدون شک یکی از بهترین تیم‌های توسعه دهنده‌ی صنعت مدرن گیمینگ را در اختیار دارد. پلی استیشن نیز در عرضه‌ی بازی‌های ماندگاری مانند Bloodborne و Demon’s Souls از این استودیو نقش مهمی داشته است.

نکته‌ی جالبی که در اینباره وجود دارد، این است که سونی در ابتدا ایده‌ی تولید درایوهای CD-ROM را برای کنسول SNES نینتندو ارائه کرده بود، اما بعد از این که نینتندو این طرح را رد کرد، سونی تصمیم گرفت تا اولین کنسول پلی استیشن را به تنهایی تولید و روانه بازار کند. این اتفاقات به صورت دومینو وار باعث پیوستن فرام‌سافتور به صنعت بازی و تبدیل شدن آن به یکی از مهم‌ترین استودیوهای این صنعت شده است.

جامعه‌ی طرفداران بازی‌های سولزلایک استودیوی فرام‌سافتور به بالاترین میزان محبوبیت خود در طول این سال‌ها رسیده است و حجم بالای تقاضا برای بازگشت آثاری مانند Bloodborne یکی از نشانه‌های عملکرد فوق العاده‌ی آن‌ها در جذب مخاطب است. شایعات از در جریان بودن یک سری پروژه‌ها در ارتباط با این بازی حکایت دارند اما سونی و فرام‌سافتور ترجیح دادند تا در اینباره هیچ حرفی نزنند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات