چرا سیستم دیالوگ بازی Fallout 4 شکست خورد؟
به نقل از GamingBolt، درحالیکه تاد هاوارد، خالق بسیاری از بزرگترین بازیهای بتسدا پیشتر از چند اثر خود بهعنوان بهترین پروژههایی که روی آنها کار کرده یاد کرده بود، او در گفتوگویی تازه با مجله GQ از علاقهاش به رویکرد سینماییتر در سیستم دیالوگ بازی Fallout 4 نیز سخن گفت. بااینحال او اعتراف کرد که این سیستم آنطور که انتظار داشت، نتوانست با بازیکنان ارتباط برقرار کند.
هاوارد توضیح داد که سیستم دیالوگ در Fallout 4 که ساختار سنتی مجموعه یعنی فهرستی از چند گزینه برای انتخاب را کنار گذاشته و در عوض تنها چهار گزینه محدود برای پاسخگویی در اختیار بازیکن میگذاشت، کار را برای طراحان و نویسندگان بازی نیز دشوار کرده بود.
او گفت: «ما مدت زیادی روی سیستم دیالوگ Fallout 4 کار کردیم. مدام میپرسیدیم: چطور میتوانیم یک گفتوگوی تعاملی طراحی کنیم که جذاب و بازیگونه باشه؟ اما واقعاً اونطور که میخواستیم نگرفت. این روش برای طراحان هم سخت بود. بازیکنان میخوان نقشآفرینی بیشتری کنند، اما ما یک قهرمان صداگذاریشده داشتیم. بازیگران فوقالعاده بودند، ولی خیلیها گفتند: این صدایی نیست که من تو ذهنم برای شخصیت میشنوم.»
در ادامه، هاوارد دربارهی سایر پروژههایی که روی آنها کار کرده نیز صحبت کرد: او Fallout 3 را دارای بهترین افتتاحیه میان تمام آثارش دانست، Starfield را از نظر گانپلی (تیراندازی) برترین عنوان استودیو خواند، از تنوع محیطی Fallout 76 تمجید کرد و گفت Skyrim از نظر حس آزادی و قدرت انتخاب بازیکن در جایگاه بالایی قرار دارد.
او افزود: «فکر میکنم Fallout 3 بهترین شروع را داد. Starfield از نظر گانپلی و گیمپلی در بخشهایی بهترین است. تنوع محیطی Fallout 76 واقعاً خوبه. از نظر لحن و حس اختیار بازیکن هم Skyrim فوقالعادهست. البته میدونم جاهایی هم بوده که با مخاطبا ارتباط نگرفته یا شاید اصلاً متوجهش نشدند.»
در بخش دیگری از مصاحبه، تاد هاوارد به پروژهی بزرگ بعدی بتسدا یعنی The Elder Scrolls VI اشاره کرد. هرچند جزئیات زیادی فاش نکرد، اما تأیید کرد که فاصلهی بین نسخههای این مجموعه بیش از حد طولانی شده و بازی هنوز تا انتشار فاصلهی زیادی دارد. او گفت:
«الان صدها نفر در بتسدا روی Fallout کار میکنند؛ چه Fallout 76 و چه پروژههای دیگه، اما The Elder Scrolls VI چیزی است که هر روز روی اون کار میکنیم. قبول دارم که فاصله بین بازی ششم و Skyrim خیلی زیاد شده است. دوست دارم بین نسخهها یک فاصله بیفتد، طوری نباشد که صرفاً یک دنباله بهعلاوه یک بسازیم. به نظرم برای مخاطب هم خوبه که یه وقفه داشته باشد. اما راستش فاصلهی Elder Scrolls زیادی طولانی شده است. ما میخواستیم با Starfield یه چیز کاملاً تازه بسازیم و یه جور بازآفرینی خلاقانه داشته باشیم.»
او در پایان اشاره کرد که بتسدا پروژههای بیشتری در دنیای Fallout در دست دارد و گرچه فعلاً چیز خاصی برای نمایش وجود ندارد، اما قول داد در آینده اطلاعات بیشتری از آنها منتشر شود: «ما بیصبرانه منتظریم تا روزی برسد که بتوتنیم پروژه بعدی Fallout را با همه به اشتراک بذاریم.»