بازی Stellar Blade اعتماد به نفس سازندگان کرهای را افزایش داده است
بازی Stellar Blade از بازی های پلی استیشن ۵ برای استودیو شیفت آپ و بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی یک موفقیت بزرگ بود؛ بهطوریکه سازندگان هماکنون مشغول ساخت دنباله آن هستند. استودیو شیفت آپ در کره جنوبی تاسیس شده است؛ کشوری که به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از قطبهای توسعه بازی است. بااینحال توسعهدهندگان کرهای در گذشته عمدتاً از انتشار بازیهای خود برای کنسولهای خانگی اجتناب میکردند؛ زیرا تاکنون کامپیوترها و موبایل، غالبترین پلتفرم بازی در این کشور بودهاند.
دلایل گره خوردن فرهنگ بازی با کامپیوترها در کشور کره جنوبی متعدد هستند. دولت در دهه ۱۹۹۰ سرمایهگذاری گسترده روی زیرساختهای پهنای باند کشور انجام داد تا فرهنگ بازی در کافهها را تقویت کند. در این زمان بازیهای چندنفره کامپیوتری نظیر Starcraft به محبوبیت فوقالعادهای در کره جنوبی رسیدند. به نوشته TheGamer شوهی یوشیدا، رئیس سابق سرگرمیهای تعاملی سونی، اخیرا در مصاحبهای توضیح داد که استودیو شیفت آپ با عرضه بازی Stellar Blade برای پلی استیشن ۵ به تغییر این فرهنگ کمک کرده است.
یوشیدا در این باره گفت: «وقتی چند سال پیش از رویداد تجاری G-Star بازدید کردم، مقیاس آن چشمگیر بود، اما بیشتر غرفهداران روی بازیهای کامپیوتر و موبایل تمرکز داشتند. از خودم پرسیدم که آیا اصلاً فرهنگ بازی با کنسول و کنترلر در کره وجود دارد؟ زیرا تقریبا هیچ غرفهای با تمرکز روی کنسولهای خانگی وجود نداشت. با این حال اوضاع اکنون تغییر کرده است. تنها در عرض چند سال گذشته، توسعه بازیهای کنسولی در کره جنوبی پیشرفت چشمگیری داشته و عرصه بازیهای مستقل به طرز فوقالعادهای رشد کرده است.»
یوشیدا نقش مهمی در پشتیبانی و انتشار بازی Stellar Blade توسط سونی ایفا کرده است؛ چراکه او شخصا برای شنیدن پیشنهاد استودیو شیفت آپ به کره سفر کرد. در ادامه او پیشنهاد ساخت این بازی را «قابل توجه» توصیف کرد و تصمیم گرفت تا سونی انتشار بازی Stellar Blade را در ازای یک سال انحصاری بودن برای پلی استیشن ۵ برعهده بگیرد.
یوشیدا خاطرنشان کرد: «پس از گفتگوهای داخلی تصمیم گرفتیم تا وظیفه انتشار Stellar Blade را برعهده بگیریم. من معتقد بودم که این بازی چیزی بیش از یک محصول موفق خواهد بود؛ زیرا اگر به محبوبیت و موفقیت برسد، میتواند الهامبخش بسیاری از توسعهدهندگان کرهای دیگر برای دنبال کردن جاهطلبیهایشان باشد. حتی کنفرانس امروز و اعتماد به نفس رو به ارتقای سازندگان کرهای، مدیون تاثیرگذاری بازی Stellar Blade است».
امروزه کره جنوبی در حال تبدیل شدن به یک نقش مهم در صنعت بازیهای ویدیویی است. شرکتهای بزرگی نظیر نکسون با MapleStory، کرافتون با PUBG و نئووایز با Lies of P همچنان به گسترش فعالیتهای خود ادامه میدهند.