میاموتو از اطمینان خود به فیلم Super Mario Galaxy و آینده بازی‌های ماریو می‌گوید

دوشنبه 19 آبان 1404 - 13:47
مطالعه 3 دقیقه
شیگرو میاموتو و عروسک ماریو
شیگرو میاموتو سازنده افسانه‌ای نینتندو از پیشرفت تولید فیلم جدید خبر داد و نقش خود در توسعه بازی‌های آینده را تشریح کرد.
تبلیغات

شیگرو میاموتو در مصاحبه‌ای جدید درباره فیلم سینمایی Super Mario Galaxy و آینده بازی‌های سوپر ماریو صحبت کرده است. این مصاحبه در جدیدترین شماره مجله ژاپنی Casa Brutus که روی طراحی و معماری تمرکز دارد، منتشر شده است. این شماره از مجله که تصویر سوپر ماریو روی جلد آن قرار دارد، به موضوعات گسترده‌ای پیرامون این نماد شرکت نینتندو، از جمله ساخت بازی اصلی Super Mario Bros، موزه نینتندو و پارک تفریحی Super Nintendo World پرداخته است.

در بخشی از این مجله، مصاحبه‌ای با طراح و کارگردان افسانه‌ای بازی های نینتندو سوییچ شیگرو میاموتو، انجام شده که در آن به دنباله فیلم سینمایی موفق ماریو و دیدگاه‌های خود درباره چگونگی تکامل این مجموعه در آینده اشاره می‌کند. به نقل از رسانه VGC، میاموتو درباره فیلم Super Mario Galaxy ابراز اطمینان کرد که استودیو Illumination و نینتندو دنباله‌ای قدرتمند برای فیلم اول که ۱.۳ میلیارد دلار فروش داشت، ارائه خواهند داد.

میاموتو گفت: «ساخت فیلم The Super Mario Bros. Movie ممکن شد، زیرا افراد زیادی دست‌به‌کار شدند و با یکدیگر همکاری کردند. من به‌عنوان تهیه‌کننده تلاش کردم تا اطمینان حاصل کنم که تیم به‌خوبی کار می‌کند. بسیاری از افرادی که در پروژه حضور داشتند، گفتند که دوست دارند روی پروژه بعدی نیز کار کنند، بنابراین فکر می‌کنم این یعنی تا حدی موفق بوده‌ایم؟»

او افزود: «همان‌طور که از عنوان فیلم پیدا است، داستان فیلم بعدی در کهکشان اتفاق می‌افتد؛ این تمام چیزی است که واقعا می‌توانم بگویم. ما اکنون در مراحل پایانی تولید هستیم، اما فکر می‌کنم فیلم سرگرم‌کننده‌ای خواهد بود. من معمولا فقط می‌گویم، “آنقدر روی آن کار خواهم کرد تا سرگرم‌کننده شود”، بنابراین همین جمله باید به شما نشان دهد که چقدر به آن اطمینان دارم (می‌خندد).»

میاموتو در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مناسبت چهلمین سالگرد مجموعه سوپر ماریو، گفت که برای هر یک از بازی‌هایی که روی آن کار کرده است «احساسات عمیقی» دارد. او توضیح داد: «زمانی‌که کار ساخت Super Mario World را تمام کردیم، احساس کردم هر کاری که می‌شد با ماریو در فضای دو بعدی انجام داد را کاملا کشف کرده‌ایم. سپس، وقتی با Super Mario 64 به فضای سه‌بعدی رفتیم، خاطرات کودکی‌ام زنده شد.»

میاموتو اظهار داشت با اینکه امروزه مانند گذشته در توسعه بازی‌ها نقش مستقیم ندارد، اما همچنان اطمینان حاصل می‌کند که هر نسخه دارای «ذات ماریویی» باشد؛ ویژگی‌ای که او آن را دسترسی آسان و منحصربه‌فرد بودن تعریف می‌کند.

او گفت: «این روزها، من هم‌تیمی‌هایی دارم که به حفظ دنیای ماریو کمک می‌کنند، بنابراین بخش بزرگی از کار را به آن‌ها می‌سپارم. با این وجود، من همیشه شخصا حدود ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی را تجربه می‌کنم و رابط کاربری را به‌طور کامل بررسی می‌کنم تا مطمئن شوم که واقعا حس‌وحال ماریو را منتقل می‌کند.» این عضو ارشد خلاق نینتندو با نگاه به آینده، اشاره کرد که مشتاق است تکامل ماریو را بیشتر به‌عنوان یک ناظر تجربه کند تا یک سازنده مستقیم.

او در پایان گفت: «با کمک بسیاری از افراد علاقه‌مند خارج از شرکت ما، ماریو به پارک‌های تفریحی و فیلم‌های سینمایی گسترش یافته است و من واقعا مشتاقانه منتظرم ببینم که از اینجا به بعد اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. احساس می‌کنم تا زمان بازی Super Mario Odyssey، تقریبا هر کاری را که می‌توانستیم روی سوییچ انجام دهیم، به سرانجام رساندیم. در گذشته، هر زمان که کنسول جدیدی عرضه می‌شد، ما همیشه یک بازی ماریو جدید نیز منتشر می‌کردیم، بنابراین کنجکاوم که تیم فعلی چگونه با این چالش روبه‌رو خواهد شد.» همچنین میاموتو افزود: «اما شاید بگویم "دیگر سرک نخواهم کشید!" (می‌خندد). فقط امیدوارم تا پنجاهمین سالگرد ماریو سالم بمانم!»

نظر شما درباره این مصاحبه چیست؟ در ادامه می‌توانید دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران زومجی درمیان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات