سازندگان Saros از ویژگی‌های شاخص بازی Returnal بهره برده‌اند

جمعه 16 آبان 1404 - 22:51
مطالعه 3 دقیقه
saros
کارگردان بازی Saros تایید کرده است که تیم توسعه از تجربه‌های پیشرفته و فناوری‌های منحصر به فرد بازی Returnal استفاده می‌کند.
تبلیغات

با‌توجه‌به اینکه نیمه اول سال ۲۰۲۶ با تاخیر زمان عرضه بازی GTA 6 فضای بیشتری پیدا کرده است، توسعه‌دهندگانی نظیر استودیو هاوس‌مارک می‌توانند از این فضای بیشتر برای موفقیت بازی‌های خود نهایت بهره را ببرند. بازی Saros، جدیدترین بازی هاوس‌مارک به شمار می‌آید که قرار است جانشینی واضح برای بازی Returnal باشد.

نمایش‌ اخیر Saros نشان داد که گیم‌پلی بازی در همان سبک تیراندازی سوم‌شخص سریع و روگ‌لایک است. با‌این‌حال بازیکن‌ها کنترل شخصیت جدیدی را همراه با توانایی‌های تازه در جهان دیگری را به دست خواهند گرفت. به نقل از گیمینگ‌بولت، هوس‌مارک پست جدیدی را به اشتراک گذاشته است تا واکنش اعضای تیم نسبت به تریلر گیم‌پلی را نشان دهد و به توضیحاتی درباره اینکه چگونه هر سیستم، جلوه‌ بصری و الگوی تیراندازی به تمرکز سازندگان در پیشرفت گیم‌پلی بازی اشاره دارند، بپردازد.

در ابتدا سیمون سیلوستری، کارگردان هنری، زیبایی‌شناسی جهان Saros را به‌صورت ادغام هنرهای تجسمی و ​​آینده‌گرایی ایتالیایی توصیف کرد؛ بنابراین بازیکن‌ها هنگام کاوش در جهان کارکوسا و مشاهده مناطق دائماً در حال تغییر آن احساس می‌کنند با محیط‌هایی ارگانیک و وهم‌آلود روبرو هستند که با استفاده از اشکال هندسی گسترده و بیگانه در طراحی خود سعی دارند تا بازیکن‌ها را به شکلی عمیق‌تر جذب کنند.

برخلاف سلین که شخصیت اصلی داستان Returnal بود، شخصیت اصلی بازی Saros به نام آرجون دوراج با هنرنمایی راهول کُهلی بیشتر به سمت مبارزات تهاجمی متمایل است و برای این کار یک سپر Soltari دارد تا هنگام دویدن در محیط بتواند گلوله‌ها را دفع کند. آبی‌بی تیناری، طراح ارشد بازی درباره این سپر توضیح داد: «این ویژگی امکان استراتژی‌های کاملاً جدیدی را فراهم می‌کند؛ به‌طوری‌که یک رویکرد کاملا تازه برای نبردهای پر هرج و مرج را در دسترس قرار می‌دهد که با مزیت‌های قدرت و آسیب گلوله‌ها همراه است.»

جالب اینجا است که استودیو هاوس‌مارک طراحی الگوهای گلوله‌ها در بازی Saros را متحول کرده است تا با کاربرد سپر هماهنگ شوند؛ بنابراین بازیکن‌ها می‌توانند انتظار استفاده پررنگ از این ویژگی در مبارزه با دشمنان و حتی حل برخی معماها را داشته باشند.

از طرفی بازی Returnal از بازی های پلی استیشن ۵ شامل برخی از برجسته‌ترین ویژگی‌های فنی نظیر نورپردازی و نمایش همزمان ذرات متحرک بی‌شمار از جمله‌ گلوله‌های دشمنان در صفحه نمایش بود. حال توسعه‌دهنده تایید کرده است که نه تنها از این تجربه‌های پیشرفته گذشته بهره خواهد برد، بلکه آن‌ها را ارتقا می‌دهد تا شاهد استفاده از ذرات متحرک پویای چندلایه‌، نورپردازی واکنشی، شبیه‌سازی ذرات با بدنه سفت و سخت برای گلوله‌ها و حتی تخریب محیطی همه‌جانبه‌تر در بازی Saros باشیم.

هاوس‌مارک در ادامه به فناوری برجسته Tentacle از بازی Returnal اشاره کرد و توضیح داد که این فناوری از طریق ترکیب انیمیشن‌های دست‌ساز با سیستم‌های رویه‌ای جهت ارتقای واقع‌گرایی و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن تا اندام‌های شبیه‌سازی شده دشمنان، اتصالات آن‌ها و جزئیات دیگر گسترش می‌یابد. همچنین همه این‌ها دارای فیزیک واقع‌گرایانه هستند.

بازی Saros در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۶ (۲۹ اسفند ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات