جنگ تازه سونی با فروشندگان محصولات تقلبی پلی استیشن در eBay

جمعه 16 آبان 1404 - 12:48
مطالعه 2 دقیقه
جنگ تازه سونی با فروشندگان محصولات تقلبی پلی استیشن
سونی شکایتی رسمی علیه یکی از فروشندگان فعال eBay به اتهام عرضه محصولات تقلبی پلی استیشن مطرح کرده است.
تبلیغات

سونی این بار جبهه‌ای تازه در مبارزه با محصولات تقلبی گشوده و یکی از فروشندگان فعال در وب‌سایت eBay را هدف اقدامات حقوقی خود قرار داده است. به نقل از وب‌سایت PushSquare و بر اساس گزارش رسانه The Game Post که پیش‌تر به دعوای حقوقی این شرکت با تنسنت نیز پرداخته بود، پرونده جدید در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲ آبان ۱۴۰۴) به‌طور رسمی ثبت شده است.

در این شکایت، سونی فروشنده‌ای خاص را به نقض علائم تجاری و جعل محصولات متهم کرده و به موارد مشخصی از جمله فروش یک کیف نگهدارنده پلی استیشن ۵ اسلیم به قیمت ۸۹.۵۰ دلار اشاره کرده است. به گفته تیم حقوقی سونی، این حساب کاربری در وبسایت eBay تاکنون بیش از ۸۱۰۰ محصول فروخته و میانگین رضایت ۹۷.۳ درصدی از خریداران دریافت کرده است.

در بررسی جداگانه‌ای که منبع خبر انجام داده، مشخص شده که محصول یادشده از صفحه فروش حذف شده است؛ هرچند هنوز معلوم نیست این اقدام در پی شکایت سونی انجام شده یا صرفا موجودی کالا به پایان رسیده است. بااین‌حال به‌وضوح مشخص است که سونی قصد عقب‌نشینی ندارد. این شرکت از eBay خواسته است فروشگاه مذکور را به‌طور کامل مسدود کند و برای هر علامت تجاری جعلی، مبلغ دو میلیون دلار غرامت به همراه هزینه‌های دادرسی و حق‌الوکاله دریافت کند.

در بخشی از شکایت رسمی سونی آمده است:

«متهم با ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک تحت نام مستعار، اقدام به تبلیغ، عرضه و فروش محصولات غیرمجاز برای مصرف‌کنندگان بی‌اطلاع کرده است. وی برای پنهان‌کردن هویت واقعی و گستره فعالیت خود در شبکه جعل، از نام‌های مستعار متعددی استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعات موجود، متهم در جمهوری خلق چین یا سایر حوزه‌های قضایی با نظارت ضعیف بر حقوق علائم تجاری فعالیت دارد و یا محصولات خود را از منابع مشابه در همان مناطق تهیه می‌کند.»

با توجه به شواهد و ماهیت پرونده، احتمال موفقیت سونی در تعطیلی این فروشگاه بسیار بالا است. بااین‌حال کارشناسان معتقدند این تنها یکی از موارد بی‌شماری است که سونی باید با آن مقابله کند؛ چراکه با حذف یک فروشنده احتمالا چندین فروشگاه مشابه دیگر جای آن را خواهند گرفت؛ نبردی بی‌پایان که یادآور یک «بازی واک-ا-مول» برای این غول فناوری ژاپنی است. نظر شما چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات