پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Sonic Rumble صدای گیمرها را در آورده است

پنج‌شنبه 15 آبان 1404 - 19:16
مطالعه 2 دقیقه
شرکت در رقابت‌های بتل رویال با سونیک در بازی Sonic Rumble
بازی Sonic Rumble بدون سر و صدا عرضه شد، اما واکنش گیمرها به بازی جدید سونیک چندان مثبت نیست.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt، سونیک در چند سال اخیر دوباره به دوران اوجش برگشته بود؛ از جمله با انتشار موفق Sonic Racing: CrossWorlds که توانست بیش از یک میلیون نسخه بفروشد. اما هم‌زمان با این موفقیت، بازی جدیدی از این فرنچایز با نام Sonic Rumble توسط استودیوی Rovio، خالق Angry Birds عرضه شده است؛ عنوانی که به طرز عجیبی بی‌سروصدا منتشر شد و حالا بازخوردهای چندان مثبتی دریافت نکرده است.

این بازی هم‌اکنون روی iOS، اندروید و پی سی در دسترس است، اما نسخه‌ی استیم آن با امتیاز «Mixed» و تنها ۴۴٪ نظر مثبت از میان بیش از ۱۴۰۰ کاربر مواجه شده است. اصلی‌ترین دلیل نارضایتی کاربران، مدل تجاری و پرداخت‌های سنگین درون بازی از جمله اسکین‌هایی با قیمت تا ۶۰ دلار، وجود سیستم گاچا، چندین Battle Pass، اشتراک ماهانه و تشویق مداوم بازیکن به خرج کردن پول واقعی است.

یکی از کاربران در نقد خود نوشته است: «در چه دنیایی می‌تونید یه بازی ریسینگ کامل و سرگرم‌کننده رو با قیمتی کمتر از دو تا اسکین اینجا بخرید؟» اگرچه برخی بازیکنان اشاره کرده‌اند که اسکین‌ها مزیت Pay-to-Win واقعی ندارند، اکثر نقدها همچنان مدل درآمدی بازی را «طمع‌کارانه و آزاردهنده» توصیف کرده‌اند.

مشکلات بازی Sonic Rumble فقط به پرداخت‌ها محدود نمی‌شود. بسیاری از بازیکنان از طراحی ضعیف رابط کاربری (دکمه‌های بزرگ موبایلی که نصف صفحه را می‌پوشانند)، وجود ضدتقلب در سطح کرنل سیستم، تاخیر در برداشتن آیتم‌ها و حتی از همه بدتر، نبود حس و حال گیم‌پلی واقعی سونیک گلایه کرده‌اند: «تقریباً هیچ‌چیز از گیم‌پلی سونیک توی این بازی وجود نداره، فقط کاراکتراش هستن!»

تاکنون سگا و Rovio واکنشی به این انتقادها نشان نداده‌اند. با‌این‌حال با‌توجه‌به آمار نسبتاً پایین کاربران هم‌زمان روی استیم که حدود ۵۴۶۵ نفر در زمان اوج بوده است، احتمالاً تمرکز آن‌ها روی بازار موبایل باقی می‌ماند و از بازخوردهای منفی نسخه‌ پی سی بازی Sonic Rumble چشم‌پوشی می‌کنند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات