بازی ARC Raiders صفحه اکسل نیست که همه چیز را با عدد و رقم نشان بدهد!

پنج‌شنبه 15 آبان 1404 - 10:11
مطالعه 3 دقیقه
گیم پلی بازی ARC Raiders
رئیس استودیوی Embark در اظهارنظری جالب از نبود نشانگرهای Health Bar در بازی ARC Raiders دفاع کرده و گفته که باید گاهی به درک و بینش بازیکن تکیه کنیم.
تبلیغات

بازی ARC Raiders به دلیل عدم نمایش سطح سلامت یا Health Bar دشمنان و یک سری اطلاعاتی که در دیگر بازی‌های مشابه روی صفحه نمایش داده می‌شوند، بحث برانگیز شده است. حالا به نظر می‌رسد که این رویکرد کاملاً خود خواسته بوده و توسعه دهندگان این بازی طرز تفکر خاصی در طراحی رابط کاربری آن دارند.

طبق آخرین اخبار بازی، استفان استرندبرگ، بنیانگذار و رئیس بخش خلاقیت استودیوی Embark در اظهارنظر اخیر خود گفته است که طراحان رابط کاربری بازی، به عمد بخش‌هایی از اطلاعات نمایش داده شده را از بازی حذف کردند تا حس غوطه وری بیشتری در تجربه‌ی بازی ایجاد شده و بازیکن را به جای خواندن اعداد و نشانگرها، به تمرکز بیشتر روی نشانه‌های دیگر در محیط بازی ترغیب کند.

وی در مصاحبه با وبسایت GamesRadar خاطر نشان کرد که نسخه‌های اولیه‌ی بازی که صرفاً روی تجربه‌ی PvE تمرکز داشت، شامل اطلاعاتی از قبیل Health Bar، میزان Damage وارد شده یا Hit Pointها می‌شد؛ چون که این قبیل مسائل را می‌توان به صورت خودکار در حین توسعه‌ی بازی روی آن اجرا کرد. اما رفته رفته و با تکامل ARC Raiders، بازیسازان به این نتیجه رسیدند که بازخوردهای فیزیکی در درگیری‌های مسلحانه‌ی بازی، از قبیل بلند شدن دود، جرقه‌ها و تخریب آرمورها به اندازه کافی به شما سیگنال می‌دهند که چقدر در نابودی ماشین‌ها و تجهیزات دشمن پیشروی کردید.

استرندبرگ در ادامه استدلال می‌کند که قرار دادن نشانگرها و اعداد و ارقام بیش از حد روی رابط کاربری یک محیط شبیه سازی شده، کل هدف شما از واقعگرایی دنیای آن را تضعیف می‌کند. وی در اینباره می‌گوید:

بازی‌های ما شامل یک محیط فیزیکی و کاملاً شبیه سازی شده و واقع‌گرا هستند که نشانه‌‎های زیادی در طراحی صوتی، VFX و بسیاری موارد دیگر می‌توانند مخاطب را در طول تجربه‌ی بازی راهنمایی کنند. دیگر اضافه کردن Health Bar یا اعدادی که نشان می‌دهند چقدر Damage کردید، اضافه کاری است. قرار نیست که با یک صفحه اکسل بازی کنید!

وی در ادامه اضافه کرد که تیم توسعه دهندگان ARC Raiders بیشتر روی «اعتماد کردن به غریزه و درک بازیکن» توجه کردند؛ «چرا باید در یک بازی سه بعدی، تمام پاسخ‌ها را در قالب دو بعدی ارائه کنی؟»

نتیجه‌ی کار این است که بازیکن با ارتباط بیشتری که با دنیای بازی می‌گیرد، مسائل را با خواندن نشانه‌های محیطی تحت کنترل خود می‌گیرد، نه صرفاً مواجهه با یک چک لیست UI.

استرندبرگ تأکید می‌کند که تلاشی برای تعریف یک راه و روش کلی برای سایر بازی‌ها ندارند و بسیاری از این بازی‌های دیگری که اطلاعات را به این شکل ارائه می‌کنند کاملاً عالی و لذت بخش هستند. اما Embark عقیده دارد که خلوت کردن هرچه بیشتر رابط کاربری بازی، باعث می‌شود تا درگیری‌های آن به جای این که شبیه‌ساز تمرین با یک صفحه‌ی گسترده‌ی اکسل باشند، بیشتر حال و هوای واقع گرایانه‌ای به خود بگیرند.

در حال حاضر بازی ARC Raiders در استیم بیش از ۳۷ هزار نقد کاربری دریافت کرده است که ۹۰ درصد آن‌ها مثبت هستند؛ نشانه‌ای روشن از رضایت عمومی و استقبال گسترده از این تجربه تازه و تحول‌آفرین در ژانر اکسترکشن شوترها.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات