کوجیما می‌خواهد به مخاطبان بازی‌هایش احساس شادی و انرژی ادامه زندگی بدهد

چهارشنبه 14 آبان 1404 - 20:03
مطالعه 3 دقیقه
هیدئو کوجیما
هیدئو کوجیما در گفتگوی اخیر خود درباره اهدافش از ساخت بازی‌هایش به جزئیات جالبی اشاره کرده است.
تبلیغات

در تازه‌ترین اخبار رسانه گیمینگ‌بولت می‌خوانیم که هیدئو کوجیما در مراسم Lucca Comics and Games امسال شرکت کرد تا این بار به جای گفتگو درباره فناوری‌های پیشرفته، بیشتر درباره اهداف خود از توسعه بازی‌ها صحبت کند. در واقع کوجیما توضیح داد که چرا بازی می‌سازد و تمایل دارد که بازیکن‌ها چه نتایج و احساساتی از آن بگیرند. کوجیما توسعه بازی را به‌عنوان راهی برای بازتاب حس و حال و احساسات خوشحال‌کننده‌ای که در گذشته از کتاب‌ها و فیلم‌ها گرفته است، توصیف کرد.

این کارگردان امیدوار است تا طرفدارانی که به تجربه صدها ساعته بازی‌هایش می‌پردازند، به‌جای خستگی احساس تجدید کنند و در ادامه این احساس به منبعی از حس قدرتمندی، تسکین استرس‌ها و در حالت ایده‌آل به شادی تبدیل شود. کوجیما این دیدگاه را به‌عنوان راهنمای اصلی برای نحوه تفکر اعضای استودیو کوجیما پروداکشنز درباره داستان‌سرایی، بازیگری و الگوبرداری از روابط بین شخصیت‌ها توصیف کرد.

کوجیما گفت: «من با تماشای فیلم‌ها و خواندن کتاب‌ها بزرگ شدم. در دوران کودکی دنیا می‌توانست تاریک به نظر برسد و من در اطرافم الگوهای خوب زیادی نداشتم. فیلم‌ها، شخصیت‌ها، دیالوگ‌ها و مضامین به روحیه من کمک کردند و به من انرژی ادامه دادن را دادند. این همان چیزی است که می‌خواهم با توسعه بازی‌ها جبران کنم و در واقع یکی از دلایلی است که بازی می‌سازم. اگر کسی بازی من را تجربه کند چند سال بعد بگوید که تمایل داشته آن را ادامه دهد، چون باعث خوشحالی او شده است، این من را خیلی بیشتر راضی می‌کند؛ زیرا همان هدفی است که از ساخت بازی‌ها دارم. با اینکه سرگرمی‌های زیادی وجود دارند، اما بازی‌ها همه‌جانبه هستند و افراد می‌توانند تا صدها ساعت را با آن‌ها سرگرم شوند.

اگر می‌گویم تمایل دارم تا بازی‌هایم را ۱۰۰ ساعت تجربه کنند، اشکالی ندارد اگر صرفا به‌عنوان راهی برای رها شدن از استرس‌ها استفاده شوند. با این حال من می‌خواهم چیزهای بیشتری به مخاطبین بازی‌هایم بدهم. من امیدوار هستم که بازیکن‌ها از طریق رابطه بین شخصیت‌ها نظیر نیل و لوسی در داستان Death Stranding 2 چیزی را احساس کنند که بتواند در زندگی واقعی آن‌ها اثرگذار باشد و آن‌ها را خوشحال‌تر کند. این هدف من است. بااینکه هنوز به آن نرسیده‌ام، اما همان هدفی است که در زمان ساخت بازی، من را به سوی خود می‌کشاند.»

هیدئو کوجیما هم‌اکنون با همکاری پلی استیشن مشغول توسعه بازی اکشن و جاسوسی Physint است و این اظهار نظر او نشان می‌دهد که اگرچه این بازی با مضمون‌های تنش‌زا ساخته می‌شود، اما در نقطه پایان ممکن است احساسی را در وجود مخاطب طنین‌انداز کند که احتمالا تا مدت‌ها پس از پایان تیتراژ نهایی دوام آورد.

گفته‌های کوجیما، تلاش‌های تیمش در انتخاب بهترین گزینه‌های بازیگری، موسیقی و موارد دیگر را به‌جای پله‌هایی برای ارتقای ارزش برند به‌عنوان ابزارهایی جهت دسترسی به هدف درخشان و انسانی کوجیما یعنی خوشحال کردن و دادن انگیزه ادامه زندگی به مخاطبان معرفی می‌کند. مخاطبانی که انتظار نوعی پوچ‌گرایی را از آثار دیستوپیایی کوجیما دارند، ممکن است در عوض جهان‌های به ظاهر خشن و آخرالزمانی را ببینند که در نهایت مفاهیم عمیقی نظیر ارتباط، استقامت و معنای زندگی را برجسته می‌کنند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات