فروش فوق العاده بازی Battlefield 6 به رکورد جدیدی رسید

چهارشنبه 14 آبان 1404 - 16:19
مطالعه 2 دقیقه
پوستر  فصل اول بازی Battlefield 6
بتلفیلد ۶ با فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه، بزرگ‌ترین عرضه تاریخ این مجموعه را رقم زد اما این موفقیت تنها بخشی از داستان است.
تبلیغات

به نقل از اینسایدرگیمینگ، داده‌های جدید منتشر شده از سوی Alinea Analytics نشان می‌دهد که بازی Battlefield 6 که یکی از بهترین بازی های شوتر است، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نسخه در تمام پلتفرم‌ها به فروش رسانده است. بازی بتلفیلد ۶ طوفانی در دنیای گیم به‌پا کرده و با عرضه نسخه کامل و حالت بتل‌رویال، رکورد جدیدی در تعداد بازیکنان هم‌زمان روی استیم ثبت کرده است.

پیش‌تر می‌دانستیم که بازی Battlefield 6 با فروش بیش از ۷ میلیون نسخه، به بزرگ‌ترین عرضه تاریخ این مجموعه تبدیل شده بود، اما حالا به‌نظر می‌رسد این عدد از مرز ۱۰ میلیون عبور کرده است. ریس الیوت از شرکت Alinea Analytics در گفت‌وگویی با وب‌سایت GameIndustry.biz فاش کرد که فروش بازی Battlefield 6 از مرز ۱۰ میلیون نسخه در تمام پلتفرم‌ها عبور کرده است.

با‌این‌حال او معتقد است که این شتاب هنوز برای شکستن «سلطه کلی Call of Duty بر بازار حداقل در سال جاری» کافی نیست. الیوت توضیح می‌دهد که بازی Battlefield 6 توانسته بین کاربران پی سی محبوبیت زیادی کسب کند، اما در مقابل، Call of Duty یک قدرت چندپلتفرمی است که فروش آن «فراتر از استیم و بازار کامپیوت گسترش دارد».

به گفته‌ی او، Battlefield 6 با موجی از احساسات مثبت در جامعه‌ی بازیکنان روبه‌رو شده، چرا که استودیو DICE بسیاری از مشکلات بازی Battlefield 2042 را برطرف کرده است. در مقابل، Call of Duty به‌دلیل استفاده از آیتم‌هایی با ظاهر مشابه Fortnite و تکرار بیش از حد در ساختار سری دچار یک مشکل در برداشت عمومی شده است. با‌این‌حال این موارد تأثیر چشم‌گیری بر فروش Call of Duty نخواهند داشت.

الیوت در ادامه توضیح می‌دهد که Call of Duty یک مخاطب انبوه و پایدار در پی سی و کنسول‌ها دارد که بیشتر آن را بازیکنان معمولی تشکیل می‌دهند؛ کسانی که «هر سال بازی را صرفاً از روی عادت و وفاداری به برند خریداری می‌کنند».

به گفته‌ی او، جامعه‌ی بازیکنان معمولی کالاف دیوتی به‌قدری گسترده است که تأثیری غول‌آسا بر فروش ایجاد می‌کند و با‌توجه‌به ادغام با Warzone، «میلیون‌ها بازیکن به‌طور مداوم در معرض تبلیغات، پروموشن‌های درون‌بازی و همکاری‌های اجتماعی قرار می‌گیرند که در نهایت توجه را به خرید تبدیل می‌کند.»

پخش از رسانه
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات