حالت نوبتی به بازی Pillars of Eternity اضافه میشود
استودیو آبسیدین اینترتینمنت در سال ۲۰۱۵ بازی نقشآفرینی و تاکتیکال Pillars of Eternity را منتشر کرد. گیمپلی این بازی بر پایه مبارزات گروهی زمان واقعی توسعه یافته بود و در این سالها برخی علاقهمندان خواستار اضافه شدن حالت مبارزات نوبتی بودهاند. حال آبسیدین تایید کرده است که بتای حالت نوبتی به زودی به بازی Pillars of Eternity اضافه میشود تا بازیکنها شاهد یکی از مهمترین تغییرات بازی در ۱۰ سال گذشته باشند.
براساس آخرین اخبار بازی و به نقل از گیماسپات، آبسیدین رسما اعلام کرد که بتای عمومی حالت نوبتی Pillars of Eternity در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۵ (۱۴ آبان ۱۴۰۴) منتشر خواهد شد. این استودیو همچنین یک تریلر معرفی برای حالت نوبتی جدید را به اشتراک گذاشت تا بازیکنها آن را در عمل مشاهده کنند. به گفته توسعهدهنده، حالت مبارزه زمان واقعی نیز پس از دریافت بازخورد طرفداران از تجربه Pillars of Eternity 2: Deadfire شامل بهبودهای زیادی شده است.
آبسیدین پس از دریافت بازخورد بازیکنها تصمیم گرفت تا هر دور از مبارزات را تحت تاثیر سرعت کلی شخصیتها قرار دهد تا از این طریق ارزش ویژگیها و مکانیسمهای استراتژی زمان واقعی همراه با مکث (Real-Time with Pause) ارتقا پیدا کند. همچنین بازیکنها باید اقداماتی آزادانهتر اما هوشمندانه بگیرند؛ برای مثال تعویض سلاح، نوشیدن معجون یا فعال کردن قدرتها رایگان هستند، اما هر اقدام برای ایجاد تعادل تنها در یک نوبت قابل انجام است و فقط به یک نوع در آن نوبت محدود میشود.
پخش از رسانه
علاوهبراین میزان کشندگی حمله دشمنان و بازیکن افزایش چشمگیری پیدا کرده است تا نبردها همچنان پرتنش و تاثیرگذار باقی بمانند. بازیکنها میتوانند هنگام شروع تجربه جدید، در کنار انتخاب یکی از دو حالت Real-Time with Pause یا Turn-Based، درجه سختی را هم مشخص کنند. همچنین سازندگان در حال طراحی رابط کاربری جدیدی هستند تا طرفداران سبک نوبتی راحتی بیشتری در استفاده از آن داشته باشند.
استودیو آبسیدین اوایل امسال بازی اکشن و نقشآفرینی Avowed را منتشر کرد که وقایع آن در جهانی مشترک با Pillars of Eternity رخ میدهند. علاوهبراین جاش سایر، کارگردان هردو بازی Pillars of Eternity خاطرنشان کرده است که اگر قرار باشد نسخه سوم این سری توسعه یابد، دیگر با زاویه دید ایزومتریک نخواهد بود و در عوض با الهام از بازی Baldur's Gate 3 به یک بازی سهبعدی تبدیل میشود.