بازی Just Cause 5 با وضعیت فعلی هرگز ساخته نمیشود
به نقل از اینسایدرگیمینگ، اوایل امسال گزارشهایی منتشر شد که از لغو توسعه بازی Just Cause 5 در میانهی مسیر خبر میداد؛ خبری که عملاً آخرین میخ بر تابوت این مجموعهی محبوب اکشن و جهانباز بود. حال کریستوفر سوندبرگ، مؤسس استودیوی Avalanche Studios در پستی در شبکههای اجتماعی تأیید کرد که ترکیب فعلی تیم توسعه عملاً مانع از احیای Just Cause 5 خواهد شد.
به گفتهی او، حتی اگر باز Just Cause 5 دوباره به مرحلهی تولید برسد، «دیگر نمیتواند آوالانچ را نجات دهد.» اولین نسخهی Just Cause در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و بهسرعت به یکی از آثار شاخص ژانر اکشن جهانباز تبدیل شد. این بازی مرزهای سختافزاری پلی استیشن ۲ و ایکس باکس را جابهجا کرد و جهانی وسیع با مأموریتهای پرهیجان و صحنههای اکشن سینمایی ارائه داد.
موفقیت نسخهی اول به ساخت سه دنبالهی دیگر منجر شد، اما بازی Just Cause 4 عملاً نقطهی سقوط مجموعه بود. سوندبرگ در همین رابطه گفته است: «مشکلات JC4 بخشیاش به من برمیگردد؛ چون ناخواسته از رهبری خلاق به سمت کارهای اداری و تصمیمات شرکتی رفتم. مشکلات ناشر، ترکیب تیم و نقشها هم اوضاع را بدتر کرد. ناراحتکننده است، چون وقتی الان به JC4 نگاه میکنم، میبینم چقدر پتانسیل داشت.»
سوندبرگ در ادامه به موضوع بازی لغوشده Contraband نیز اشاره کرد. پس از انتشار تصاویر جدید از این پروژه، او توضیح داد که خودش و تیمش در سال ۲۰۱۷ ایدهی این بازی را به مایکروسافت معرفی و قراردادش را امضا کرده بودند: «از آن موقع تا حالا قطعاً تغییرات زیادی کرده است، اما واقعاً دوست داشتم روزی نسخهی نهاییاش منتشر شود. بااینحال JC5 دیگر امکانپذیر نیست، چون تعداد اعضای تیم اصلی که آن را ساختند، الان بسیار کم است.»
در بخش نظرات، سوندبرگ با لحنی تند از وضعیت فعلی Avalanche Studios انتقاد کرد و گفت: «بعید میدانم بتوانند دوباره به دوران اوج برگردند. باید دوباره آن شعلهی خلاقیت را پیدا کنند، خطر کنند، دیگران را ناراحت کنند و بازیهایی بسازند که بقیه میگویند غیرممکن است. من آوالانچ را تأسیس کردم تا قالبها را بشکنیم، نه اینکه در آنها جا بگیریم.»