چرا جی تی ای تکراری نمی‌شود؟ بنیان‌گذار راک استار پاسخ می‌دهد

دوشنبه 12 آبان 1404 - 09:12
مطالعه 2 دقیقه
لوسیا در بازی جی تی ای ۶
دن هاوسر، یکی از بنیان‌گذاران راک‌استار درباره فلسفه طراحی جی‌تی‌ای و پرهیز از تکرار صحبت کرد.
تبلیغات

در دنیایی که هر سال نسخه جدیدی از Call of Duty و EA Sports منتشر می‌شود، واکنش‌ها به هر یک از نسخه‌های جی تی ای کاملا متفاوت است. هر نسخه از این مجموعه حس یک رویداد بزرگ و خاص را تداعی می‌کند، به‌ویژه GTA 6 که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند درآمدی حدود ۱۰ میلیارد دلار برای راک‌استار به همراه داشته باشد. اما راز محبوبیت و ماندگاری این مجموعه در چیست؟

دن هاوسر، یکی از بنیان‌گذاران راک‌استار، در گفت‌وگو با لکس فریدمن توضیح داد که دلیل اصلی موفقیت جی‌تی‌ای تفاوت چشم‌گیر میان نسخه‌ها و پرهیز از تکرار است: «فکر می‌کنم در طول سال‌ها عملکرد خوبی در زمینه‌ نوآوری مستمر در چارچوب این مجموعه داشتیم. هر بازی حس متفاوتی دارد. گیمرها می‌گویند این نسخه را دوست داشتیم، نسخه دیگر را نه؛ زیرا با یکدیگر تفاوت دارند.»

دن هاوسر تأکید کرد که تیم توسعه هرگز برای انتشار نسخه بعدی عجله نداشته است و فاصله میان عرضه نسخه‌ها نیز باعث می‌شود هر بازی حس تازگی داشته باشد. البته هسته اصلی تجربه GTA همیشه ثابت مانده است: بازی در نقش یک مجرم و آزادی عمل بی‌حدوحصر در دنیایی بزرگ و پویا.

دن هاوسر در ادامه به نقش مهم بازاریابی راک‌استار گیمز در موفقیت مجموعه Grand Theft Auto نیز اشاره کرد: «ما تلاش می‌کردیم تبلیغات بازی‌ها را شبیه به بازاریابی فیلم‌های کلاسیک طراحی کنیم؛ طوری‌که مخاطب فقط با دیدن تریلر احساس کند که خودش درون بازی حضور دارد.»

بازی Grand Theft Auto 6 در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۵ (۲۶ مه ۲۰۲۶) برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پلی استیشن ۵ عرضه می‌شود. این بازی نخستین نسخه مجموعه خواهد بود که بدون حضور دن هاوسر در بخش نویسندگی یا خلق شخصیت‌ها ساخته می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات