سازنده بازی ARC Raiders در استفاده از هوش مصنوعی زیادهروی نکرده است
استودیو Embark تنها یک روز پس از عرضه بازی تیراندازی PvPvE جدید خود به نام ARC Raiders تایید کرد که در توسعه این بازی از هوش مصنوعی مولد استفاده نشده است. بر اساس آخرین اخبار بازی به نوشته گیمینگبولت استفن استراندبرگ، مدیر ارشد تجاری استودیو و یکی از بنیانگذاران آن در مصاحبهای فاش کرد بیشترین بهرهای که توسعهدهندگان از هوش مصنوعی داشتهاند، استفاده از فناوری خاصی برای تبدیل صوتی متن به گفتار بوده است.
استراندبرگ خاطرنشان کرد که استودیو Embark نه تنها استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی ARC Raiders را گسترش نداد، بلکه آن را تقریبا در همان سطح استفاده شده برای بازی قبلی استودیو یعنی THE FINALS حفظ کرد. استودیو برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تنها به ضبط صدای بازیگران واقعی همراه با ابزارهای تبدیل متن به گفتار اکتفا کرده است. استراندبرگ افزود: «ما برای THE FINALS از ابزارهای ترکیبی هوش مصنوعی برای ضبط صدای بازیگران واقعی و تبدیل متن به گفتار استفاده کردیم؛ بنابراین این موضوع در همین حد برای بازی ARC Raiders صادق است.»
استراندبرگ در مورد برنامههای بلندمدت خاطرنشان کرد که استودیو قصد ندارد تا بازیگران واقعی آثار خود را با ابزارهای هوش مصنوعی جایگزین کند: «هیچ هدف نهایی برای جایگزینی هیچ بازیگری با هوش مصنوعی وجود ندارد و دلیلش این است که وقتی بازیگران واقعی را وارد پروژه میکنید، اتفاقی خارقالعاده میافتد و آنها به واقعگرایی داستان و زنده بودن جهان بازی کمک میکنند.»
بنیانگذار استودیو Embark درباره استفاده از ابزارهای تبدیل متن به گفتار گفت که این بخشی از تلاشهای استودیو برای ایجاد جهانهای بزرگتر در بازیهایش است، با وجود اینکه خود تیم مقیاس نسبتاً کوچکی دارد: «ما سعی میکنیم تا آنچه که میتوانیم در بازیها خلق کنیم را به حداکثر برسانیم. از طرفی همچنان یک تیم کوچک که تلاش میکند تا جهانهای بزرگ و غنی بسازد، باقی میمانیم و از هوش مصنوعی مولد در سایر بخشهای توسعه بازی استفاده نمیکنیم.»
بازی تیراندازی سومشخص و چندنفره ARC Raiders اخیراً برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شد و موفقیتهای زیادی برای استودیو Embark رقم زد. این بازی تنها روی کامپیوتر در عرض چند ساعت موفق شد تا رکورد اوج بازیکنهای همزمان ۱۶۵ هزار نفری را ثبت کند. در ادامه رکورد اوج بازیکنهای همزمان بازی طی ۲۴ ساعت از ۲۶۴ هزار نفر هم فراتر رفت. این آمار در حالی رقم خورد که آمار بازیکنهای کنسولی در آن محاسبه نشده است.