راک استار میخواست قهرمان جی تی ای ۴ را قربانی کند
دن هاوسر، یکی از بنیانگذاران راکاستار گیمز و نویسنده اصلی Grand Theft Auto 4 در گفتوگویی تازه فاش کرده است که در ابتدا قصد داشت تا داستان بازی را با مرگ نیکو بلیک به پایان برساند.
داستان نیکو بلیک در GTA 4 یکی از غمانگیزترین روایتها در میان تمام نسخههای جی تی ای بهشمار میرود؛ چراکه این کاراکتر در هر دو پایان بازی یکی از عزیزانش را از دست میدهد. بااینحال ظاهرا قرار بود سرنوشت نیکو حتی از این هم سیاهتر باشد، اما طراحی جهان-باز مانع از این کار شد.
دن هاوسر اخیرا در پادکست Lex Fridman درباره دوران فعالیتش در راکاستار و تجربه ساخت مجموعههای Grand Theft Auto و Red Dead Redemption صحبت کرد. این توسعهدهنده در این گفتوگو به تصمیم جسورانه راکاستار برای کشتن قهرمان اصلی Red Dead Redemption اشاره کرد؛ تصمیمی که در آن زمان ریسک بزرگی بهحساب میآمد، اما درنهایت نتیجه موفقی داشت.
دن هاوسر افزود که چنین ایدهای را ابتدا برای GTA 4 در نظر داشته است: «دوست داشتم نیکو را در پایان جیتیای ۴ بکشم، اما نمیشد این کار را انجام داد. بازی اجازه انجام این کار را نمیداد.»
دلیل این تصمیم، نگرانی راکاستار از این بود که بازیکن در صورت مرگ نیکو دیگر نمیتوانست آزادانه در جهان بازی گشتوگذار کند یا مأموریتهای ناتمام را به پایان برساند. راکاستار بعدها توانست این مشکل را با معرفی شخصیت قابلبازی جدید در رد دد ردمپشن حل کند، اما نیکو از مرگ گریخت.
از آن زمان به بعد، مرگ قهرمانان بهنوعی به امضای داستانگویی راکاستار گیمز تبدیل شده است. بااینحال بسیاری از طرفداران امیدوارند که تاریخ در بازی Grand Theft Auto 6 تکرار نشود و قهرمانان تازهنفس مجموعه جیتیای سرنوشتی مشابه نیکو بلیک و جان مارستون پیدا نکنند.