سازندگان Call of Duty از افزایش قیمت گیم پس دفاع می‌کنند

یک‌شنبه 11 آبان 1404 - 09:37
مطالعه 2 دقیقه
کاراکترهای بازی Call Of Duty: Black Ops 7
افزایش قیمت گیم پس صدای کاربران را درآورد، اما برخی استودیوها از این تصمیم جنجالی حمایت می‌کنند.
تبلیغات

ماه گذشته مایکروسافت با تصمیمی جنجالی قیمت اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت را به‌طور چشم‌گیری افزایش داد و تغییرات گسترده‌ای در ساختار این سرویس ایجاد کرد. این اقدام که با افزایش ۵۰ درصدی قیمت همراه بود، موجی از نارضایتی را در شبکه‌های اجتماعی به‌راه انداخت و بسیاری از کاربران یا اشتراک خود را لغو کردند یا به سطح پایین‌تری از سرویس روی آوردند.

بااین‌حال ظاهرا برخی از استودیوها ازجمله سازندگان مجموعه Call of Duty افزایش قیمت گیم پس را اتفاقی مثبت می‌دانند و اعتقاد دارند که این تغییر درنهایت به نفع توسعه‌دهندگان تمام می‌شود. یکی از افشاگران خوش‌سابقه با نام GhostofHope اعلام کرد با چندین توسعه‌دهنده کال آو دیوتی صحبت کرده است و بیشتر آن‌ها دیدگاه مثبتی نسبت‌به افزایش قیمت گیم پس داشتند.

این افشاگر اظهار داشت: «با چند نفر از سازندگان کال آو دیوتی صحبت کردم و آن‌ها اعتقاد دارند که افزایش اخیر قیمت گیم پس برای استودیوهای سازنده این مجموعه اتفاق مثبتی است. این تغییر باعث می‌شود که درآمد بیشتری نصیب آن‌ها شود و درنتیجه کنترل بیشتری روی آینده خود و پروژه‌هایشان داشته باشند. در صورت موفقیت پاداش‌های مالی بیشتری نیز در انتظارشان خواهد بود. اکنون برای دستیابی به این پاداش‌ها باید بازی‌هایی تولید کنند که فروش بالاتری داشته باشند.»

او اشاره کرد که «چند ماه پیش مدیران شرکت از وضعیت پروژه چندان راضی نبودند، اما حالا شرایط بسیار بهتر شده است.» این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در ماه جولای ۲۰۲۴ بنیان‌گذار استودیوی آرکین در مصاحبه‌ای سرویس گیم پس را «غیرپایدار و آسیب‌زننده» توصیف کرد.

فروش کنسول‌های ایکس باکس در سه‌ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۶ با کاهش ۲۹ درصدی روبه‌رو شده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد مایکروسافت بیش از گذشته روی بخش‌های نرم‌افزاری، سرویس‌های ابری و توسعه‌ی گیم پس به‌عنوان ستون اصلی کسب‌وکار خود تمرکز دارد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات