بازی Red Dead Redemption 2 نزدیک بود شکست بخورد
به نقل از اینسایدرگیمینگ، بازی Red Dead Redemption 2 اغلب بهعنوان یکی از بهترین بازیهای تاریخ و یکی از بهترین بازی های راکستار شناخته میشود؛ اثری تحسین شده و ماندگار که با روایت احساسی و دنیایی عظیم، بازیکنان را به واپسین روزهای غرب وحشی برد، زمانی که قانون، دزدها و یاغیان را یکییکی از میان برمیداشت.
اما بهتازگی دن هاوزر، هممؤسس استودیو راکاستار گیمز در گفتوگویی تازه فاش کرده است که ساخت Red Dead Redemption 2 بهسختی پیش میرفته و پروژه حتی در آستانه شکست قرار داشته است.
در مصاحبهای سهساعته با لکس فریدمن، هاوزر درباره دوران کاریاش در راکاستار، خروجش از این شرکت در سال ۲۰۲۰ و روند ساخت بازیهای بزرگ استودیو صحبت کرد. در بخشی از این گفتوگو، او توضیح داد که در زمان تولید Red Dead Redemption 2 پروژه بهقدری از زمانبندی عقب افتاده است و هزینهها از کنترل خارج شده بود که حتی اعضای تیم هم نسبت به نتیجه نهایی تردید پیدا کرده بودند:
«در مورد Red Dead 2، ما از برنامه عقب بودیم. بودجهمان آنقدر از حد گذشته بود که ترجیح میدادم اصلاً به آن فکر نکنم. در حالی بازیای میساختیم درباره کابویی که از سل میمیرد، اما خود بازی داشت از هم میپاشید. طبیعی بود که در آن لحظه خیلیها شک کنند.. فشار زیادی بود.»
بااینحال هاوزر از تیم سازنده بهعنوان گروهی «اسطورهای» یاد کرد و گفت کاری که آنها برای رساندن پروژه به پایان انجام دادند، «چیزی کمتر از معجزه نبود». او افزود: «دنیای غرب و تمام مفاهیمی که با خودش دارد، واقعاً ظرفیت بالایی برای روایت داستانهای انسانی و عمیق دارد. گانپلی بازی فوقالعاده بود، طراحی اسبها خیرهکننده بود و در مجموع ترکیبی از مهارت فنی، تیمی بسیار قدرتمند و متریالی عالی داشتیم.»
بازی Red Dead Redemption 2 که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، هنوز هم یکی از پرفروشترین و تحسینشدهترین بازیهای جهان است و نامش در بحثهای مرتبط با طراحی، داستانگویی و جزئیات فنی بارها تکرار میشود. در ماههای اخیر نیز این بازی دوباره به تیتر خبرها بازگشته است؛ زیرا هواداران منتظر انتشار بهروزرسانیای هستند که عملکرد آن را روی کنسولهای نسل جدید ارتقا دهد و اجرای ۶۰ فریم بر ثانیه را به تجربه بازی اضافه کند.