فروش فوق العاده بازی های متال گیر و سایلنت هیل ادامه دارد

پنج‌شنبه 8 آبان 1404 - 21:07
مطالعه 2 دقیقه
لباس مخفی‌کاری سالید اسنیک در ریمیک متال گیر سالید ۳
کونامی به‌تازگی آمار فروش جدید دو مجموعه متال گیر و سایلنت هیل را منتشر کرده است.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt، کونامی صفحه‌ فعالیت‌های تجاری اصلی در وب‌سایت رسمی خود را به‌روزرسانی کرده و آمار جدیدی از فروش مجموعه‌های بزرگش منتشر کرده است. طبق این داده‌ها، فرنچایز Metal Gear حالا به رقم چشمگیر ۶۵.۱ میلیون نسخه فروخته‌شده رسیده که بدان معنا است که ۱.۸ میلیون افزایش نسبت به پایان ژوئن ۲۰۲۵ داشته است.

مجموعه‌ی Silent Hill نیز با افزایش فروش ۱.۳ میلیون نسخه‌ای حالا در مجموع ۱۳ میلیون نسخه فروخته است. به‌نظر می‌رسد این رشد، نتیجه‌ی انتشار هم‌زمان چند عنوان جدید در این سری از جمله ریمیک Silent Hill 2 و بازی Silent Hill f باشد و در آینده شاهد عرضه بازی Silent Hill: Townfall خواهیم بود.

بازی Silent Hill f که توسط استودیوی NeoBards و با نویسندگی Ryukishi07 ساخته شده، بازخوردهای بسیار مثبتی از طرف هواداران دریافت کرده و حتی باعث شده است فروش کل فرنچایز از مرز ۱۰ میلیون عبور کند. طبق گزارش کونامی، ریمیک Silent Hill 2 سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون نسخه فروخته و تخمین زده می‌شود Silent Hill f تا امروز حدود ۲ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

بعد از بازی‌های موبایلی Yu-Gi-Oh! Master Duel و eFootball که به ترتیب به ۸۰ و ۹۰۰ میلیون دانلود و فروش تجمعی رسیده‌اند، متال گیر همچنان پرفروش‌ترین مجموعه‌ی کنسولی کونامی است. افزایش فروش اخیر احتمالاً به لطف Metal Gear Solid Delta: Snake Eater و موج علاقه‌ی تازه‌ای است که به آثار هیدئو کوجیما و ریشه‌های کلاسیک این مجموعه بازگشته است.

موتوی اوکاموتو، تهیه‌کننده‌ی مجموعه سایلنت هیل در پستی در شبکه‌های اجتماعی توضیح داده که کونامی با معرفی هم‌زمان سه پروژه در سال ۲۰۲۲ قصد داشته نشان دهد که این بازگشت صرفاً «تست بازار» نبوده است: «نمی‌خواستیم فقط یک ریمیک معرفی کنیم تا ببینیم استقبال چطور است. با معرفی سه بازی هم‌زمان، می‌خواستیم نشان دهیم واقعاً در احیای این سری جدی هستیم. ساخت هم‌زمان ریمیک و عنوان جدید ریسک دارد، اما اولویت ما این بود که تعهدمان را نشان دهیم.»

او ادامه داد: «بازیکنان فقط وقتی به یک مجموعه علاقه‌مند می‌شوند که حس کنند آینده‌ای در انتظارش هست. اگر شرکت حالت انتظار به خود بگیرد، بازیکنان هم همین کار را می‌کنند. ما باید جدی بودن خودمان را نشان دهیم تا شور واقعی در جامعه‌ی طرفداران شکل بگیرد.»

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات