کاهش ۱۳ درصدی درآمد الکترونیک آرتز؛ این شرکت دیگر گزارش مالی برگزار نمی‌کند

پنج‌شنبه 8 آبان 1404 - 14:26
مطالعه 3 دقیقه
لوگوی شرکت الکترونیک آرتز
شرکت الکترونیک آرتز ضمن تایید کاهش درآمد خود، اعلام کرد که برای خصوصی شدن آماده می‌شود و دیگر جلسات گزارش درآمد را برگزار نخواهد کرد.
تبلیغات

شرکت الکترونیک آرتز در جدیدترین گزارش مالی خود تایید کرد که درآمد حاصل از فروش بازی‌هایش در بازه زمانی بین ژوئیه و سپتامبر با کاهش ۱۳ درصدی مواجه شده و به ۱.۸۳۹ میلیارد دلار رسیده است. براساس آخرین اخبار بازی و به‌نقل از رسانه گیمینگ بولت، این شرکت دلیل اصلی این افت درآمد سالانه را عملکرد ضعیف‌تر نسخه جدید مجموعه College Football در مقایسه با نسخه بسیار محبوب سال گذشته یعنی College Football 25 اعلام کرده است. همزمان، EA اعلام کرد که دیگر جلسات گزارش درآمد عمومی را که معمولا با حضور مدیران و تحلیل‌گران برگزار می‌شد، میزبانی نخواهد کرد.

با وجود افت کلی درآمد، این شرکت اشاره کرد که فروش بازی‌های EA Sports Madden NFL 26 و EA Sports FC 26 هر دو رشد داشته‌اند. فروش EA Sports FC 26 در مقایسه با نسخه سال گذشته یعنی EA Sports FC 25، رشد سالانه «تک‌رقمی متوسط» را تجربه کرده است. به نظر می‌رسد درآمد بازی Apex Legends نیز رشد دو رقمی داشته است. درکنار این موارد، EA همچنین عرضه بازی‌های Skate و بتلفیلد ۶ را جشن گرفت.

اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، در گزارش درآمد گفت: «در سراسر سبد گسترده محصولاتمان — از EA Sports تا Battlefield، The Sims و skate — تیم‌های ما به خلق تجربه‌هایی باکیفیت ادامه می‌دهند که بازیکنان سراسر جهان را به هم متصل کرده و الهام‌بخش آن‌ها هستند. خلاقیت، اشتیاق و نوآوری تیم‌های ما در قلب تمام فعالیت‌هایمان قرار دارد.»

در بخش دیگری از گزارش، EA اعلام کرده که دیگر جلسات مالی فصلی خود را با حضور مدیران و تحلیل‌گران برگزار نخواهد کرد. گفته می‌شود این تصمیم در راستای آماده‌سازی شرکت برای خصوصی شدن اتخاذ شده است؛ چرا که طبق اعلام ماه گذشته، کنسرسیومی متشکل از صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF)، شرکت Silver Lake و Affinity Partners اقدام به خرید کامل EA کرده‌اند. در قالب این معامله، سهام‌داران EA مبلغی معادل ۲۵ درصد بیش از ارزش سهام در تاریخ ۳ مهر ۱۴۰۴ (۲۵ سپتامبر ۲۰۲۵) دریافت خواهند کرد.

طبق جزئیات منتشر‌شده، این قرارداد تا سه‌ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۷ میلادی نهایی خواهد شد و EA را به شرکتی کاملاً خصوصی تبدیل می‌کند. در پایان این واگذاری، PIF که پیش‌تر مالک ۹.۹ درصد از سهام EA بود، اکنون مالک ۱۰۰ درصدی شرکت خواهد شد.

اندرو ویلسون در بیانیه‌ای جداگانه افزود: «تیم‌های خلاق و پرشور ما در EA تجربه‌هایی خارق‌العاده برای صدها میلیون هوادار خلق کرده‌اند، برخی از نمادین‌ترین IPهای صنعت بازی را ساخته‌اند و ارزش قابل‌توجهی برای کسب‌و‌کار ما ایجاد کرده‌اند. این لحظه، تأییدی قدرتمند بر تلاش‌های استثنایی آن‌ها است.»

در حالی‌که هنوز تأثیرات بلندمدت این خرید مشخص نیست، گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد مدیران EA از کارمندان خواسته‌اند در اکثر جنبه‌های کاری خود از ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی استفاده کنند؛ از تولید کد هنگام برنامه‌نویسی گرفته تا طراحی هنری مفهومی و حتی بهره‌گیری مدیران میانی از مدل‌های زبانی برای دریافت مشاوره در گفت‌وگوهای حساس با کارمندان زیر‌دست خود.

تحلیل‌گران صنعت پیش‌بینی کرده‌اند این خرید که در قالب یک «تملک اهرمی» انجام شده و شرکت را وارد بدهی سنگینی کرده است، منجر به تمرکز بیشتر EA روی مجموعه‌های ماندگار، پروژه‌های بلاک‌باستر و لایو سرویس خواهد شد؛ امری که احتمالاً به قیمت کنار گذاشتن پروژه‌های پرریسک، ایده‌های جدید و نوآوری تمام می‌شود. به‌عبارتی دیگر، EA قصد دارد بیش‌ازپیش روی آثار ورزشی سالانه و مجموعه‌های بزرگ خود تمرکز کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات