پشت پرده تولد The Last of Us؛ نگرانی سونی از فاصله گرفتن ناتی داگ از آنچارتد

پنج‌شنبه 8 آبان 1404 - 09:47
مطالعه 1 دقیقه
کلوزآپ کاراکتر الی در بازی The Last of Us Part 2 استودیو ناتی داگ
شوهی یوشیدا فاش کرد که سونی در ابتدا نگران تصمیم ناتی داگ برای ساخت The Last of Us و عبور از مجموعه Uncharted بود.
تبلیغات

شوهی یوشیدا، مدیر سابق بخش بازی‌های مستقل سونی، اخیرا در جریان گفت‌وگویی با رسانه گیم‌اسپات اعلام کرد که در ابتدا از تصمیم استودیو ناتی داگ برای فاصله گرفتن از مجموعه محبوب Uncharted و تمرکز روی ساخت بازی کاملا جدیدی با نام The Last of Us شگفت‌زده شده بود.

شوهی یوشیدا در این‌باره گفت: «کمی غافل‌گیرکننده بود که ناتی داگ تصمیم داشت تا از مجموعه آنچارتد فاصله بگیرد؛ به‌ویژه با‌توجه‌به اینکه می‌خواست به‌سراغ ساخت اثری برود که از نظر محتوایی جدی‌تر باشد. با اینکه آنچارتد هم مضامین جدی و بزرگسالانه دارد، شوهی یوشیدا این مجموعه را بیشتر شبیه یک بلاک‌باستر تابستانی می‌داند که برای طیف وسیعی از مخاطبان طراحی شده است.

این مدیر باسابقه پلی استیشن اذعان کرد که در آن زمان نگران بودند مبادا با انتخاب فضایی تاریک و جدی، بیش‌ازحد از مخاطب عام فاصله بگیرند و به سمت گروهی محدود از مخاطبان حرکت کنند. بااین‌حال شوهی یوشیدا تأکید کرد که «درنهایت هنر و مهارت ناتی داگ منجربه خلق اثری شگفت‌انگیز شد که حتی توانست یک آی‌پی بزرگ‌تر از Uncharted را پایه‌گذاری کند.» شوهی یوشیدا ابراز خوشحالی کرد که استودیو ناتی داگ اکنون مشغول کار روی آی‌پی جدیدی با نام Intergalactic است.

شوهی یوشیدا در گفت‌وگو دیگری با برنامه Friends Per Second در ماه اکتبر ۲۰۲۵ اظهار داشت که درحال‌حاضر گرافیک بازی‌ها تقریبا به مرز اشباع رسیده است و کنسول تازه پلی استیشن دیگر نمی‌تواند فقط با تکیه بر توان بیشتر تجربه کاملا متفاوتی ارائه دهد: «دیگر نمی‌توان کارهای گذشته را تکرار کرد؛ بنابراین نمی‌توان فقط قدرت گرافیکی را افزایش داد و تجربه سطح بالایی ارائه کرد.»

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات