شوخی آبسیدین با خریداران نسخه گران The Outer Worlds 2

چهارشنبه 7 آبان 1404 - 20:26
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی The Outer Worlds 2
استودیوی آبسیدین انترتینمنت با ویژگی‌های طنزآمیز جدید، عادت‌های بازیکنان The Outer Worlds 2 را به چالش می‌کشد. مراقب انتخاب‌های خود باشید.
تبلیغات

به نقل از گیمینگ‌بولت، استودیوی آبسیدین با یک حرکت جالب، خریداران نسخه صد دلاری بازی The Outer Worlds 2 را سوژه شوخی قرار داده است. این شوخی در قالب ویژگی‌ای به‌نام مصرف‌گرایی (Consumerism) در بازی ظاهر می‌شود و بازیکنانی را هدف قرار می‌دهد که عاشق خرید نسخه‌های گران و ویژه هستند. بازیکنان با انتخاب این ویژگی، هنگام خرید از فروشنده‌ها ۱۵ درصد تخفیف می‌گیرند اما در عوض، وسایل خود را ۱۰ درصد ارزان‌تر می‌فروشند. خوشبختانه این ویژگی اختیاری است و بازیکن می‌تواند آن را رد کند. توضیح رسمی بازی درباره این مورد هم لحن طنزآمیزی دارد:

«در شما یک نقص پیدا شده است: مصرف‌گرایی! شما دلیلی هستید که بازاریابی ما جواب می‌دهد. تخفیف‌ها و تبلیغات ذهن شما را تسخیر کرده‌اند و بیشتر از پس‌انداز، به فکر خرید چیز جدید بعدی هستید.»

با انتشار نسخه دسترسی زودهنگام، بازیکنان بیشتری در حال پیدا کردن ویژگی‌های مشابه در بازی هستند. برای مثال یکی از کاربران وب‌سایت ردیت ویژگی‌ای به نام سندروم پای در دهان (Foot-In-Mouth Syndrome) را گزارش کرده است که مخصوص بازیکنانی است که گفت‌وگوهای بازی را سریع رد می‌کنند. فعال کردن این ویژگی باعث می‌شود بازی خودش به‌صورت تصادفی پاسخ‌ها را انتخاب کند و در عوض، امتیاز تجربه بیشتری برای بازیکن جمع شود. در توضیح این ویژگی آمده است:

«تو مدام گفت‌وگوها را رد می‌کنی و ظاهرا از صحبت با دیگران بدت می‌آید. حالا انتخاب‌هایت به‌صورت خودکار و تصادفی انجام می‌شوند؛ ولی در عوض امتیاز تجربه بیشتری می‌گیری.»

بازی The Outer Worlds 2 هم‌اکنون روی ایکس باکس سری ایکس | اس، پلی استیشن ۵ و کامپیوتر در دسترس است. برندن آدلر و مت سینگ، کارگردانان بازی چندی پیش درباره همراهان بازیکن صحبت کردند. این همراهان هرکدام شخصیت و هدف خاص خودشان را دارند و اگر با بازیکن هم‌جهت باشند، در نبردها کمک می‌کنند؛ اما اگر اهدافشان متفاوت شود، حتی ممکن است با او درگیر شوند.

مت سینگ در این‌باره گفت: «می‌خواستیم شخصیت‌ها مثل انسان‌های واقعی رفتار کنند. آن‌ها اهداف خودشان را دارند و اگر بازیکن خلاف مسیرشان برود، واکنش نشان می‌دهند؛ حتی ممکن است ماموریت را ترک کنند یا با بازیکن بجنگند.» برندن آدلر هم تاکید کرد که این درگیری‌ها ناگهانی نیستند و قبل از هر اتفاقی، بازیکن از طریق گفت‌وگوها و واکنش‌ها متوجه بروز آن‌ها می‌شود. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات