پیش‌فروش Call of Duty: Black Ops 7 از بتلفیلد ۶ بسیار عقب افتاده است

چهارشنبه 7 آبان 1404 - 17:51
مطالعه 3 دقیقه
پوستر رسمی بازی Call of Duty: Black Ops 7
آمار اولیه پیش‌فروش Call of Duty: Black Ops 7 روی استیم نگران‌کننده به نظر می‌رسد، اما تحلیلگران نظر دیگری دارند.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt، موفقیت بازی Battlefield 6 به‌نظر می‌رسد تأثیر منفی غیرمستقیمی روی فروش بازی Call of Duty: Black Ops 7 گذاشته باشد. طبق گزارشی از Alinea Analytics (به نقل از GamesIndustry.biz)، نسخه‌ی جدید بازی کالاف دیوتی تا این لحظه تنها ۲۰۰ هزار پیش‌خرید روی استیم داشته است. گزارش دیگری از Eurogamer نیز نشان می‌دهد که Black Ops 7 در فهرست علاقه‌مندی‌های استیم تنها در رتبه‌ی ۱۷۳ قرار دارد که پایین‌تر از بازی‌هایی مثل بازسازی Gothic و حتی Battlefield 6 است.

البته باید توجه داشت که پیش‌فروش‌های استیم لزوماً معیار دقیقی برای پیش‌بینی موفقیت CoD نیست. کاربران کامپیوتر می‌توانند نسخه‌ی بازی را از فروشگاه‌های دیگر از جمله Battle.net و Microsoft Store تهیه کنند؛ پلتفرم‌هایی که برای طرفداران قدیمی کال آو دیوتی، معمولاً انتخاب اصلی هستند.

ویک بسی، تحلیلگر Video Game Insights، نیز معتقد است آمار علاقه‌مندی‌های برای فرنچایزهای سالانه‌ای مثل CoD، معیار دقیقی نیست: «مثل فیفا، ارزیابی موفقیت نسخه‌ی جدید Call of Duty صرفاً بر‌اساس ویش‌لیست منطقی نیست. خیلی از بازیکن‌ها از قبل در اکوسیستم این بازی‌ها هستند و بدون اضافه‌کردن به لیست، نسخه‌ی بعدی را مستقیماً می‌خرند.»

به گفته‌ی ریس الیوت از Alinea، جامعه‌ی بازیکنان کالاف دیوتی به‌طور سنتی تمرکز بیشتری روی کنسول‌ها دارد، در‌حالی‌که بتلفیلد بیشتر بین بازیکنان پی سی محبوب است. او CoD را «یک غول چندپلتفرمی با پایگاه فروش بسیار فراتر از بازار استیم و پی‌سی» توصیف می‌کند:

«Call of Duty هر سال توسط جامعه‌ی جهانی‌اش در کنسول‌ها و کامپیوتر خریداری می‌شود؛ بازیکن‌هایی که از روی عادت یا وفاداری برند، همیشه نسخه‌ی جدید را می‌خرند. جامعه‌ی بازیکنان کژوال CoD چندین برابر بتلفیلد است، و اتصال مداومش با Warzone باعث می‌شود میلیون‌ها کاربر دائماً در معرض تبلیغات و همکاری‌های درون بازی قرار بگیرند.»

الیوت اضافه می‌کند که حتی اگر بازی Call of Duty: Black Ops 7 برای رسانه‌ها و طرفداران دوآتشه هیجان‌انگیز نباشد، مقیاس عظیم اکوسیستم کال آو دیوتی از طریق همکاری‌های پلتفرمی، تبلیغات متقاطع و چرخه‌های محتوایی عملاً تضمین می‌کند که بازی در زمان عرضه به فروش بالایی برسد. در مورد آینده‌ی رقابت میان دو شوتر بزرگ صنعت، او معتقد است که اگرچه Battlefield 6 در حال حاضر دوران خوبی را تجربه می‌کند، اما قدرت برند و شتاب فرنچایز CoD احتمالاً باعث می‌شود در بلندمدت دوباره پیشی بگیرد.

با‌این‌حال او امیدوار است الکترونیک آرتز بتواند برنامه‌ی خود را حفظ کند و بتلفیلد را به رقیب واقعی CoD تبدیل کند: «اگر EA طبق نقشه‌ی راهش پیش برود، بتواند در فصل شلوغ شوترها مومنتومش را حفظ کند و یک بتل‌رویال واقعی با حس و حال بتلفیلد بسازد (نه Apex با تانک!)، می‌توان انتظار داشت بتلفیلد بالاخره به رقابت جدی با CoD برگردد.»

در حال حاضر بازی Battlefield 6 که یکی از بهترین بازی های شوتر است، برای پی سی، پلی‌ استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس | اس در دسترس است و بازی Call of Duty: Black Ops 7 در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۲۵ (۲۳ آبان ۱۴۰۴) برای پلی‌ استیشن ۵، پلی‌ استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان و پی‌سی منتشر می‌شود و از روز عرضه در ایکس باکس گیم پس آلتیمیت در دسترس خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات