بازی Halo: Campaign Evolved مورد تمجید یکی از طراحان نسخه اصلی قرار گرفت
استودیو هیلو اخیرا با پخش تریلر جدیدی از نسخه ریمیک بازی Halo: Combat Evolved با نام Halo: Campaign Evolved رونمایی کرد؛ اثری که در زمانی نامعلوم از سال ۲۰۲۶ برای پلتفرمهای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد. این اولینبار در تاریخ مجموعه است که یک بازی هیلو روی کنسولهای سونی عرضه میشود.
مارکوس لیتو، یکی از اعضای کلیدی تیم سازنده Halo: Combat Evolved و طراح شخصیت مستر چیف، در واکنش به نمایش بازی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «از دیدن نسخه جدید هیلو حسابی خوشحال شدم. این بازی حسوحال اصیلی دارد و از نظر بصری فوقالعاده بهنظر میرسد؛ طوریکه آرزو میکردم میتوانستیم این بازی را در سال ۲۰۰۱ به همین شکل بسازیم.»
اما همه اعضای تیم سازنده اصلی نظر مثبتی راجعبه ریمیک هیلو ندارند. جیمی گریسمر، طراح مراحل نسخه اول میگوید که این ریمیک با سادهسازی بیش از حد ساختار مراحل از مسیر اصلی طراحی فاصله گرفته است. این طراح اعلام کرد که بازیکن نباید بتواند با خودرو وارهاگ به دشمنان هانتر حمله کند و قرارگیری درخت در محل فرود مرحله WooHoo Jump تصمیم اشتباهی است.
بازی Halo: Campaign Evolved بازسازی کامل کمپین نسخه اول هیلو است که با موتور آنریل انجین ۵ ساخته میشود. این نسخه شامل گرافیک بهبودیافته با کیفیت 4K، مراحل جدید و پشتیبانی از کو-آپ دو نفره آفلاین و چهار نفره آنلاین خواهد بود. مت بوتی، رئیس بخش محتوای ایکس باکس در واکنش به عرضه بازی روی چند پلتفرم گفت: «رقیب اصلی ما یک کنسول دیگر نیست.»