هوش مصنوعی نقش پررنگی در توسعه Halo: Campaign Evolved دارد
به نوشته گیمینگبولت، اخیرا استودیو هیلو از جدیدترین پروژه خود یعنی Halo: Campaign Evolved رونمایی کرد. در ادامه دیمن کان، تهیهکننده اجرایی و گرگ هرمان، کارگردان بازی، در مصاحبهای با Rolling Stone تأیید کردند که این استودیو از ابزارهای هوش مصنوعی در توسعه ریمیک اولین نسخه سری Halo استفاده میکند.
این دو توسعهدهنده خاطرنشان کردند که این ابزارها صرفا برای توسعه استفاده میشوند و آنها را به عنوان جایگزین کامل جنبههای خلاقانه بازی نظیر هنر و طراحی نمیتوان در نظر گرفت. در این مصاحبه کان و هرمان نحوه استفاده استودیو هیلو از هوش مصنوعی برای ساخت Halo: Campaign Evolved را با ابزارهای هوش مصنوعی ارائه شده در نرمافزارهایی مانند فتوشاپ مقایسه کردند و گفتند که استفاده از این ابزارها به توسعهدهندگان کمک میکند تا بهرهوری خود را ارتقا دهند.
دیمن کان توضیح داد: «میخواهم خیلی واضح بگویم که این انسانها هستند که خلاقیت دارند و میتوانند بازی بسازند، اما هوش مصنوعی میتواند بهرهوری را بهبود بخشد و فوایدی برای توسعه بازی داشته باشد. اگر بخواهم خیلی شفاف بگویم، این توسعهدهندگان هستند که یک بازی را خلق میکنند و در این میان فرصتی برای هوش مصنوعی جهت بهبود توسعه یا ارتقایی شبیه به آن وجود دارد که باید درباره آن بازنگری کنیم. واقعاً باید این فرصت به روند ساخت یک بازی اضافه شود.»
هرمان در پاسخ به سوالی درباره دیده شدن محتوای تولید شده با هوش مصنوعی مولد در بازی Halo: Campaign Evolved توضیح داد که مشابه عملکرد نرمافزارهایی نظیر فوتوشاپ، توسعهدهندگان میتوانند از نرمافزارهای جانبی و ترفندهایی استفاده کنند تا بازیکنها به سختی تفاوت بین محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی مولد و ابزار دستی در دسترس هنرمندان را تشخیص دهند.
هرمان در این باره افزود: «ممکن است منظورم را کمی با انحراف متوجه شوید، اما وقتی به چگونگی ادغام هوش مصنوعی در مجموعه ابزارهایمان نگاه میکنیم، به چالشی بودن آنها پی میبریم. ما از فتوشاپ استفاده میکنیم که ابزار هوش مصنوعی Generative fill در آن ادغام شده است؛ بنابراین مرز قابل تشخیص نتایج این دو کمرنگ میشود. از طرفی باید دوباره به نکته گفته شده توسط دیمن اشاره کنم: جرقه خلاقانه ساخت بازی توسط انسانها زده میشود و هوش مصنوعی تنها بهرهوری کلی کارها را بهبود میبخشد.»
فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، اخیراً درباره استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در مایکروسافت و استودیوهای بازیسازی ایکس باکس صحبت کرده بود. به گفته اسپنسر، این ابزارها صرفاً برای کارهای عملیاتی استفاده میشوند و جایگزینی برای خروجی خلاقانه هنرمندان نیستند. همچنین اسنپسر اعتقاد دارد که این خود هنرمندان هستند که میتوانند درباره استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در توسعه آثارشان تصمیمگیری کنند.
اسپنسر توضیح داد: «درباره استفاده از هوش مصنوعی در جنبههای خلاقانه، من واقعاً این مورد را به تیمها واگذار میکنم. من متوجه شدهام که تیمهای خلاق از ابزارهایی استفاده میکنند که کارشان را آسانتر میکند؛ بنابراین در این موقعیت ارائه دستور برای استفاده اجباری از ابزارهایی خاص نمیتواند به موفقیت منجر شود. ما به عملکرد تیمها نگاه میکنیم و ابزارها را در دسترس آنها قرار میدهیم تا در واقع روند استفاده از هوش مصنوعی به شکلی طبیعی و اختیاری در چرخههای توسعه نفوذ کند.»
بازی Halo: Campaign Evolved برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس معرفی شده است. این بازی شامل بخش چندنفره رقابتی نخواهد بود؛ زیرا توسعهدهندگان روی ارائه کمپین اصلی به همراه گیمپلی کوآپ تمرکز دارند. همچنین این بازی شروع عرضه مجموعه Halo برای پلی استیشن به حساب میآید. به گفته برایان جرارد، مدیر انجمن و ارتباطات Halo، این فقط شروع کار این مجموعه تیراندازی نمادین ایکس باکس با پلی استیشن است و بازیهای آینده هم به این پلتفرم راه مییابند.