راز رشد ایکس باکس در ژاپن چیست؟ فیل اسپنسر پاسخ میدهد
به نقل از Wccftech، با وجود کاهش بیسابقهی اعتبار برند ایکس باکس در سطح جهانی، عملکرد این پلتفرم در ژاپن، بازاری که همواره یکی از سختترین مناطق برای مایکروسافت محسوب میشود در مسیر صعودی قرار گرفته است. در گفتوگویی با نشریهی فامیتسو در جریان رویداد Beyond the Strand که به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس استودیو کوجیما پروداکشنز برگزار شد، فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت دربارهی وضعیت ایکس باکس در ژاپن صحبت کرد.
بهگفتهی اسپنسر، در یک سال گذشته مجموع زمان بازی کاربران در سراسر اکوسیستم ایکس باکس حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. هرچند عدد دقیق اعلام نشد، اما این رشد میان کنسول، پی سی و سرویس ابری بهطور متوازن توزیع شده است. بااینحال اسپنسر تأکید کرد که بخش عمدهی این افزایش به رشد بازار پی سی در ژاپن باز میگردد.
برای ادامهی این روند، مایکروسافت قصد دارد محتوای بیشتری مخصوص بازیکنان ژاپنی ارائه کند. اسپنسر تأیید کرد که این شرکت در حال گفتوگو با چندین ناشر و توسعهدهندهی محلی است و همچنان ارتباط نزدیکی با استودیوهای بزرگ ژاپنی نظیر کپکام، اسکوئر انیکس، سگا، Bandai Namco Entertainment و کونامی حفظ کرده است.
او همچنین بار دیگر دربارهی آیندهی سختافزاری شرکت صحبت کرد و تأکید کرد که کنسول جدید ایکس باکس در راه است، هرچند جزئیات بیشتری ارائه نداد. بااینحال، انتشار اخیر ROG Xbox Ally نشان میدهد که مایکروسافت در پی ایجاد اکوسیستمی یکپارچه میان دستگاههای مختلف تحت برند ایکسباکس است.
تمرکز دوبارهی مایکروسافت بر بازار ژاپن چندان غافلگیرکننده نیست. این شرکت در سالهای اخیر تلاش کرده تا محتوا و تجربههایی نزدیکتر به سلیقهی بازیکنان ژاپنی ارائه دهد؛ از جمله انتخاب ژاپن بهعنوان لوکیشن نسخهی بعدی Forza Horizon 6 و انتشار Ninja Gaiden 4 که پس از سالها وقفه، احیای یکی از محبوبترین مجموعههای اکشن ژاپنی را رقم میزند.
در نهایت بهنظر میرسد این تمرکز تازه مایکروسافت بر بازار ژاپن نهتنها در راستای احیای برند ایکس باکس است، بلکه شاید بتواند زمینهی بازگشت مجموعههای ژاپنی فراموششده را نیز فراهم کند. همچنین میتوانید با بهترین بازی های ایکس باکس در زومجی بیشتر آشنا شوید.